Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

27 juni 2011

Sterren stelen

Waren we weer eens toe aan een relletje in de culinaire wereld? Ik vraag me af welk staartje dit muisje zal krijgen. Natuurlijk is er geen enkele straf- of civiele wet die je verbiedt een voorraad in te kopen van wijnen die je bij de beste restaurants van Nederland op de kaart vindt. En tegen deze wijze van aanprijzen is misschien ook wel weinig te ondernemen. Maar de heren Boer en Herman zullen hier toch niet om kunnen lachen. We horen er nog wel van, vermoed ik zo.

3 Comments:

  • At 27 juni 2011 om 16:03, Anonymous Anoniem said…

    Briljant idee!
    Schrijf (of schreef, nu ff niet ;) namen van wijnen vaak op als ze héérlijk waren bij een restaurant, zoals zovelen.
    Lindy

    wilde met een Google account een reactie plaatsen, maar dan krijg ik allerlei enge zaken als een blog aanmaken voor m'n neus. Brrrrr....

     
  • At 27 juni 2011 om 20:10, Anonymous Carla said…

    Dat is toch al lang bekend? Ik noteer altijd de wijnen, google als ik een recensie schrijf en zie dan direct hoe vaak ze in de restaurants over de kop gaan. Daarom zit ik dus altijd in de middenmoot qua wijnen, ik ben wel goed, maar niet gek. Ik vind het wel jammer dat het zo moet hoor, Bruneau vroeger (helaas is hij ermee opgehouden) deed zijn wijnen gewoon voor het dubbele van de inkoopprijs weg. Voor iedereen leuk dus.

     
  • At 28 juni 2011 om 12:11, Blogger Niels said…

    Kijk eens aan: http://www.nu.nl/man/2550304/sterrenrestaurants-willen-wijnwebwinkel-rechter.html

     

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home