Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

06 december 2006

Nooit doen bij het koken

Zo. Er gaat niets boven een intrigerende titel, vindt u ook niet?

Geïntrigeerd was ik ook toen ik vanmorgen deze vond in het lijstje zoektermen waarmee diverse surfers op mijn blog terecht komen. Waar zou zo iemand nou naar op zoek zijn geweest? Er zijn natuurlijk allerlei dingen die je beter niet kunt doen bij het koken. Maar op deze manier op zoek naar een lijstje van Honderd Dingen Die Je Tijdens Het Koken Beter Achterwege Kunt Laten? Jammer dat zulke mensen altijd meteen weer weg zijn. Je zou best eens door willen kunnen vragen.

Piet was er overigens gisteren ook weer. "SOS Piet rode peper", luidde deze keer de zoekterm. Piet wordt regelmatig dringend om allerlei zaken gevraagd; eerder al om moussaka en zuurkool. Inmiddels ben ik er echter achter waar dit aan ligt: de betreffende Piet is de Vlaamse chefkok Piet Huysentruyt die onder die titel al vijf seizoenen lang een kookprogramma heeft op de Vlaamse commerciële zender VTM. Het klinkt erg als Herman Helpt, maar die formats reizen tegenwoordig natuurlijk allemaal de hele wereld rond.

3 Comments:

  • At 10 november 2007 om 14:25, Anonymous Anoniem said…

    geachte piet ik moet een restenarm dieet volgen voor mijn darmen ben juist uit het ziekenhuis ik moet pasta eten maar droog is niet alles ik zou graag willen weten of ik met soya melk suas kan maken ongevaarlijk voor mijn darmen wilt u mij daar aub een antwoordje op laten vraag mag je soya melk warmen in gerechten aub met hartelijke dank van vooren emilienne

     
  • At 10 november 2007 om 14:27, Anonymous Anoniem said…

    restenarm dieet

     
  • At 10 november 2007 om 17:00, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Dag Emilienne. Ik ben Piet niet en ook ben ik geen arts. Je kunt dit soort dingen toch het best aan je dokter vragen.

    Sojamelk kan zonder problemen worden verwarmd. Dat is het probleem dus niet. Het is in sommige restenarme diëten toegelaten. Als jouw arts dus heeft gezegd dat je sojamelk mag hebben, kun je die ook verhitten.

    Overigens is ook boter meestal toegelaten in een restenarm dieet. Je zou de pasta dus ook daarmee kunnen eten.

    Maar nogmaals: vraag het je dokter!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home