Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

15 december 2006

Huisgemaakte kletskoppen met frambozen

Hij blijkt nog genomineerd voor een Gouden Loekie ook, die spot waarin een chefkok met sterallures door Tempo Team naar de keuken van een verzorgingstehuis is gestuurd. "Precies wat ik zocht", jubelt hij nadat hij de complete keukenbrigade heeft afgezeken. U weet vast welke spot ik bedoel: wie een uurtje tv kijkt, heeft 'm drie keer gezien.

Elke keer als ik dat spotje zie, erger ik me groen en geel en denk ik vooral bij mezelf dat je daar als beheerder van een instelling mooi klaar mee bent, zo'n malloot met grootheidswaanzin die op je dak wordt gestuurd. Je zou al na een half uur beslissen dat je maar beter snel naar een ander uitzendbureau kunt stappen en in elk geval aanvechtingen voelen de mafketel te laten merken dat er nog andere betekenissen zijn van roux en garde. En dan heb ik het nog niet eens over het nogal schrijnende verschil met de realiteit. Leuteren over gepocheerde zwezerik terwijl er uit budgetoverwegingen pyjamadagen worden ingelast? Nee, dit lijkt me om heel veel redenen pure antireclame.

Maar dus wel kandidaat voor een Gouden Loekie, dus. Dát heeft me uiteindelijk dan toch aan het lachen gekregen.

(Voor degenen die hier een recept hadden verwacht voor een dessert dat mijn schoonvader van 87 alvast niet zou kunnen kauwen: hier mijn eigen recept voor kletskoppen, hier de aanwijzingen van de suikerlobby om daar frambozen en ijs op te leggen. Ster? Mwah.)

2 Comments:

  • At 1 februari 2007 om 12:06, Anonymous Anoniem said…

    Misschien het leven iets relativeren, en de lol van sommige dingen in zien... Leeft een stuk leuker kan ik je vertellen!

     
  • At 1 februari 2007 om 12:42, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Tjonge, een Wijze Levensles. En nog wel gratis. Nou, de dag van deze humorloze azijnzeiker is weer goed, laat ik je dat vertellen!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home