Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

06 november 2006

Lachen met Google

Na een dag deadlinestressen is het goed rusten bij de eerste boerenkoolstamppot van het seizoen, terwijl het bananenbrood in de oven mijn huisje met heerlijke geuren vervult. Een dag dus voor wat lichtvoetigheid op Eetschrijven. Geen klachten over vreselijk foute producten, geen koekjes van eigen deeg voor het kook- of wijnschrijfestablishment dat kennelijk erg bang is voor het in opkomst zijnde fenomeen van de foodblogger en het daarom niet schijnt te kunnen laten ons af te zeiken. Ook geen recepten of culinaire bespiegelingen, want daarvoor ben ik vandaag niet in de stemming. Ziezo, dat u dat maar weet.

Wel heb ik even een greep gedaan in de snoepdoos die de collectie Google-zoektermen vaak ook is. Zal ik u eens laten meekijken?

- spaanse vlieg zelf maken
- rondborstig (dat is volgens mij de 181e)
Deze twee mensen hebben hier vast niet gevonden wat ze zochten.

- moussaka piet
Deze werd drie uur later gevolgd door "sos piet moussaka". Hopelijk heeft Piet het recept of de schotel inmiddels te bestemder plaatse bezorgd.

- recept tong picasso
Deze heb ik vandaag alweer driemaal. En nee, dát recept zult u bij mij niet vinden. Dat arme dier!

- paprika nobelprijs
Ik weet dat er veel Nobelprijzen zijn, maar deze kende ik nog niet...

- prikkenbijter
Ook een vaste gast sinds ik daar eens vrijblijvende gedachten over heb gesponnen.

- canadese kreeft
Zie ik ook vaak de laatste weken. Hij is écht erg lekker--als je hem in Canada eet.

- oeps vergeten
Kan gebeuren! Maar zou je het via Google op deze manier alsnog in huis krijgen?

- pasta koken hoe
Wat ik vooral niet begrijp is waarom deze zoekende binnen één seconde alweer weg was na hier te zijn geland.

Zo ziet u maar, lezer: met eten bezig zijn kent zowel verwachte als onverwachte pleziertjes. Morgen zal ik het eens hebben over boerenkool. Iets serieuzer, maar toch liefst niet ál te serieus.

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home