Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

13 oktober 2006

De Boer op

En zo zie je maar: op maandagavond nog in Canada, op vrijdagmiddag in Zwolle. En niet zo maar in Zwolle, maar aan de lunchtafel bij de Librije.

Ik ga me nu niet aanmatigen dit eethuis te recenseren. Ik was er om te beginnen niet beroepshalve maar om met mijn geliefde G. een privéfeestje te vieren. Echter wel even dit: wie nog nooit bij Jonnie en Thérèse Boer is gaan lunchen, moet dat beslist eens doen. Het is in elk geval al een stuk eenvoudiger om op korte termijn een tafel te krijgen en het gaat er allemaal heel prettig ontspannen aan toe, terwijl het lunchmenu niet voor het dinermenu hoeft onder te doen. Wij genoten van acht gangen, voorafgegaan door zeven amuses en begoten met een vijftal voortreffelijke wijnen die door Thérèse waren geselecteerd.

We hadden een feestje te vieren en het is een feestje geworden. Wat wordt hier toch ongelooflijk creatief en gedurfd gekookt en wat heeft iedereen toch goed in de gaten waarvoor je komt, zodat je je echt persoonlijk in de watten gelegd voelt. Ik kijk alweer uit naar de volgende keer.

Na afloop nog even binnengestapt in het eigen lekkere winkeltje van het restaurant, waar ik onder meer tomatenbouillon met kaneel heb meegenomen. Ik denk dat ik daarmee maar eens een risotto ga proberen, waarvan ik uiteraard te zijner tijd weer hier verslag zal doen.

Nu eerst even een avondje vasten en nagenieten!

2 Comments:

  • At 14 oktober 2006 om 07:11, Anonymous Carla said…

    Gefeliciteerd met wat jullie te vieren hadden. Leuk zeg, lunchen bij De Librije! En je hebt [natuurlijk] gelijk: lunchen is minstens zo leuk als dineren. Ik heb er zelfs een voorkeur voor.

     
  • At 14 oktober 2006 om 14:55, Anonymous Lindy said…

    Ha die GJ en G, van harte gefeliciteerd.. ik denk dat ik weet wat jullie te vieren hadden, volgens mij was het in de oktobermaand dat er een ontmoeting plaats had, al weer lang geleden :)

    En welkom terug in Nederland. Heb jullie Canadese eterijen gevolgd, het water loopt me af en toe in de mond. Enne, binnenkort buitenkoken in de binnen-buitenkeuken?

    Lindy

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home