Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

08 oktober 2006

Canadese kreeft

Het mag dan zijn dat Canadese kreeft de naam heeft goedkoper en ook minder goed te zijn dan Zeeuwse, een mens kan zich geredelijk afvragen of dat niet gewoon komt doordat het arme dier zo vreselijk ver moet reizen. Om goed te kunnen vergelijken zou je ze eigenlijk allebei ter plaatse moeten proeven. Ik kan met genoegen zeggen dat ik dat inmiddels omstandig gedaan heb.

Mijn eigen hoogstpersoonlijke bevinding: ik heb nog nooit zulke fantastische kreeft gegeten als hier bij The Old Fish Factory in Lunenburg, Nova Scotia. Ik wil dat nog even speciaal zeggen omdat ik in mijn vorige post de kreeft uit Charlottetown had gemeld. Die van vanavond was oneindig veel verser en beter klaargemaakt. Ik heb hem schoon uitgegeten en de hele weg terug naar mijn hotelletje lopen jubelen.

0 Comments:

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home