Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

09 april 2013

Nonoviteiten

Je kunt het je als (web)journalist heel makkelijk maken. Dan knip en plak je de persberichten die in je mailbox vallen. Je bent er zó mee klaar en je houdt de producent te vriend. Alle kans dat er dan af en toe eens iets leuks van de tafel valt. Ja, echt waar, dat gebeurt allemaal bij de wat minder scrupuleuzen. Nou ja, u leest hier en niet daar, dus vlijt beloont zichzelf.

Toch ben ik benieuwd hoeveel aandacht het persbericht krijgt dat ik vandaag in mijn mail had. De titel: "Nespresso vangt Italiaanse koffiecultuur in Limited Editions 'Trieste' en 'Napoli'. Ja, laat u dat maar even bezinken.

Ik bedoel: dan slaag je er als exponent van belevingsmarketing uiteindelijk in om--althans naar je eigen mening--de Italiaanse koffiecultuur te vangen. Je zou zeggen: handen dichtknijpen, want voor een ristretto in een goede koffiebar in Rome laat ik stante pede alles vallen. Maar niet zo bij de mensen van Nespresso. Zij maken er een Limited Edition van. Allemaal te koop in één van hun 270 exclusieve Boutiques, waar de beleving nog opgeklopter is dan het melkschuim in de modieuze cappuccino's.

Jaja, ik weet het. We houden massaal ontzettend veel van Nespresso en ik ben een rare vent dat ik dat niet doe en mijn espresso liever maak met het bovenstaande, geheel handbediende apparaat (voor de geïnteresseerden: de Europiccola van La Pavoni). Maar het is met kolder als in dit persbericht dat de firma Nespresso mij in mijn overtuiging bevestigt. Schiet mij maar lek.

Enfin, de komende dagen maar eens googelen op bovenstaande titel en kijken wie erin zijn getrapt.






Voordeel (234x60)

Labels: , ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home