Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

03 januari 2013

Niet in berenvel

Ons eetlandschap was nog nooit zo geordend. Niet alleen meer op het land staat alles soort bij soort in ordentelijke rijen gerangschikt, ook in de super, die grote verworvenheid van de twintigste eeuw, vinden we onze gading in rotten uitgestald waarbij we naar believen een greep doen in de overvloed, slechts beperkt door de bestedingsruimte op onze pinpassen.

De vergelijking dringt zich op met wilde dieren in een dierentuin. Hun kostje is gekocht, maar je hoeft geen briljant bioloog te zijn om te zien dat verveling hun grootste vijand is. Sleur is comfortabel, maar je wordt er niet gelukkig van.

Op zondag 13 januari ga ik resoluut het junglekapmes zetten in die sleur. Waar en hoe laat ik dat ga doen is precies bekend: de locatie is Kasteel Groeneveld in Baarn, de tijd 12:30. Hoe ik dat ga doen is een ander verhaal: daar heb ik op dit moment evenmin nog een idee van als de cro-magnon 's morgens wist waar zijn avondeten uit zou bestaan—en of er überhaupt wel avondeten zou zijn.

Kortom, we gaan op avontuur. Maar stel u gerust: de wildernis zal gul zijn. U hoeft dus geen boterhammen mee. En om op een veelgestelde vraag te antwoorden: nee, ik geef de presentatie niet in berenvel. Die mogelijkheid was wel opengehouden, maar de crowdfunding leverde niet het in mijn ogen toch alleszins bescheiden streefbedrag op. De beer is daar trouwens wel blij mee.

Op dit moment blijkt het evenement overigens al geheel volgeboekt. Wel kunt u eventueel op de reservelijst die, zo wijst de ervaring uit, niet zelden nog een aantal plaatsen (€ 30,-- p.p.) oplevert. Belangstelling? Uw mail mag naar eetschrijver appeltaartje gmail punt com.



Tot 40% extra korting op winters assortiment!

1 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home