Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

08 januari 2013

Meer zinvolle zondagmiddagen

Omdat u mogelijk achter het net hebt gevist voor mijn luisterlunch van aanstaande zondag in Kasteel Groeneveld (wie mij--en dat kan!--mocht willen inhuren als spreker: ik zorg kennelijk in recordtijd voor riant uitverkochte zalen), bent u misschien op zoek naar culinaire zingeving voor andere zondagen. Verblijd u, lezer: die is er!

Niemand minder dan Onno Kleyn verzorgt immers vanaf de zondag erna, op 20 januari, een serie culinaire zondagnamiddagcolleges in Hotel Okura in Amsterdam. Harold Hamersma, Karin Luiten, Clara ten Houte de Lange en niet te vergeten Onno zelf geven doen op meesterlijke wijze de verschillende aspecten van de eet- en drinkschrijverij uit de doeken . De aftrap wordt op 20 januari gegeven door Volkskrantrecensent Mac van Dinther, die u en mij gaat leren hoe je dat nu eigenlijk hoort te doen, een restaurant recenseren.

Eén en ander kadert in de door Kleyn opgerichte Academie Culinair en Wijnschrijven, een instituut waarin de bekende auteur zijn eigen concurrentie opleidt. Dat doet hij op smakelijke wijze, zoals ik al heb mogen vaststellen toen ik enkele weken terug een door hemzelf gegeven workshop bijwoonde. Zelfs wie het métier niet wenst te leren maar alleen eens een nader kijkje wil nemen in de krochten ervan, staat naar mijn overtuiging een een boeiende namiddag te wachten.

De sessies starten telkens om 16:00 uur; na afloop is er gelegenheid om met gelijkgestemden te dineren in het Serrerestaurant van Okura. Zie voor het volledige programma en alle verdere praktische informatie de site van Onno Kleyn!


Het beste van 2012

1 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home