Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

11 mei 2012

Snoep verstandig?

Stel u voor, eetlezer: iemand fietst vrolijk rond. De stuurpen van de fiets breekt en de persoon komt zo hard neer dat dringend hulp nodig is. Nu hebt u toevallig een fiets van een ander merk dat u beter vindt. Belt u dan grinnikend en grappend voor de onfortuinlijke brekebeen een dealer van uw merk fiets in plaats van een ambulance? Nee, natuurlijk niet.

Maar als iemand door computerproblemen zijn werk niet meer kan doen, gelden kennelijk andere regels. Dan komt van dozijnen kanten het meestal op gniffelende toon gegeven advies de problemen op te lossen door een computer van het merk A. te kopen--wat dus op dat moment de problemen alvast niet oplost. Overigens blijkt mijn probleem een hardwareprobleem te zijn, dank u zeer. Er is bij mijn slechts 28 maanden oude laptop iets stuk op de systeemplank. Het spul van Oom Bill uit Seattle heeft er dus totaal niets mee te maken.

Vervelend is het wel, want mijn normale werkzaamheden worden er danig door verstoord. Zo heb ik vandaag een stappenplan moeten maken om mijn data veilig te stellen en moest ik een wat oudere computer weer bedrijfsklaar maken door hem te voorzien van allerlei software en gegevens. De normale planning moest daarvoor wijken, en ik heb veel minder geëetschrijfd dan ik feitelijk van plan was. Wel heb ik gezorgd dat dat ik maandag--ijs en weder dienende--weer fris van start kan. Al moet ik nog wel even deze computer bij de verkoper gaan brengen en hem vragen wat hij mij voorstelt.

Dat gaat allemaal niet over eten, behalve die computer van het merk A. Daarom bij deze de melding dat ik vanmiddag wel mijn lunchafspraak heb laten doorgaan, wat een prettige onderbreking was van een verder niet zo fijne dag--voor wie het weten wil, bij thuiskomst vanmiddag ontdekte ik ook nog eens dat ik de deur van mijn vrieskast eergisteren niet goed had gesloten zodat er 12 liter prima Margaritaijs door de afvoer moet.

Maar goed, lunchen dus. Dat deed ik hier, in het restaurant waarvan de jonge en weer getalenteerde Jonathan Zandbergen sinds enige tijd de chefkok is. Ik zeg u: allen daarheen!

3 Comments:

  • At 11 mei 2012 19:17, OpenID irinarempt said…

    Dat is toch mal, dat onder dit stukje advertenties verschijnen voor twee verschillende merken computers, allebei met een A. (overigens heb ik een Gazelle, waar ik in oktober onzalig mee ben gevallen zodat ik nu nog met een hernia sukkel; maar voor mij geen ander merk fiets)

     
  • At 11 mei 2012 19:36, Anonymous Novi O'Magum said…

    Mijn laptop hield het onlangs na 16 maanden al voor gezien. Garantie van een jaar en reparatie was duurder dan een nieuw exemplaar. Ik moet zeggen dat de Macbooks waarvan mijn bazen mij voorzien langer meegaan, maar van de andere kant zijn die ook ruim vier keer zo duur. Ik heb voor thuis dus gewoon weer een niet-Mac aangeschaft. Heerlijk om gewoon aan "best of both worlds" te doen en niet te hoeven kiezen tussen twee goede besturingssystemen.

     
  • At 16 mei 2012 12:18, Anonymous Anoniem said…

    Het is heel simpel. Als je voor je werk afhankelijk bent van een computer/laptop, dan moet je er altijd twee hebben. En meervoudige backups van je gegevens. Ongeacht het merk van je hard- en/of software.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home