Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

05 april 2012

Meervoud

Vóór ik zes jaar geleden met dit blog begon, googelde ik zowel de woorden "eetschrijven" als "eetschrijver". Op beide kreeg ik precies nul hits. Sindsdien afficheer ik mezelf als "Eetschrijver" op dit blog, op Twitter en op Facebook en sta ik zelfs zo ingeschreven bij de KvK. Ook heb ik als "Eetschrijver" een vaste rubriek in de lokale glossy Lifestyle Almere.

Tja, zo'n blad wordt in Almere gelezen, zeker ook bij de VVV. Die zullen dat "eetschrijver" wel een leuk woord hebben gevonden. Anders kan ik het fenomeen van mijzelf in negenvoud ook niet verklaren. Ach, schizofrene trekjes vertoon ik er nog niet door--en is geplagieerd worden geen compliment aan je originaliteit? Daar houden we het dan maar op.

Wel opmerkelijk: de Enige Echte Eetschrijver--uw dienaar--was door de VVV niet uitgenodigd. Maar die zou er misschien ook niet zo'n aandoenlijk verhaal van hebben gemaakt.

Overigens zou het wel mooi zijn als twee van mijn jongensdromen--een gerecht maken dat een klassieker wordt en een woord bedenken dat de Van Dale haalt--in hetzelfde decennium werkelijkheid worden. Wie weet draagt de VVV Almere daar dan tenminste haar steentje aan bij.


Lentevoordeel

5 Comments:

  • At 5 april 2012 14:50, Blogger Job said…

    Gezien het niveau van het aangehaalde stukje - hoe aandoenlijk ook - heb je misschien ook wel ongewild aan de wieg gestaan van een twééde woord: "Eetschrijfredacteur".
    Ik denk dat "Eetschrijffout" ook een leuke kans maakt.

     
  • At 5 april 2012 15:40, Blogger Anja said…

    OMG. Dat blogstukje! Of zie ik het nou verkeerd en is "proeferij" gewoon turbotaal? Dan heb je het vast ook voor het nakijken, meneer Eetschrijver :D

     
  • At 5 april 2012 16:10, Blogger Es said…

    Heel schattig. Echt.

     
  • At 5 april 2012 20:58, Anonymous paulusfranciscus said…

    Tja, het is een beetje je eigen schuld. Het is ook zo'n mooi woord.

    Culinair journalist is te beperkt, evenals kookschrijver. Kookboekenauteur is ellenlang, en slaat tenminste een deel van de plank mis.

    Als ik mevrouw paulusfranciscus moet uitleggen dat iemand over eten & drinken schrijft, maar ook wel recepten plaatst, of boeken schrijft, of krantenstukjes, dan gebruiken we hier thuis gewoon eetschrijver. Mooi compact, en het zegt wat het is.

    Dank je wel Eetschrijver voor eetschrijver..

     
  • At 6 april 2012 08:17, Anonymous Anoniem said…

    Een tijdje terug ging het toch ook al hierover? 't Wordt een beetje een plaat die blijft hangen.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home