Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

28 maart 2012

Koekjes van eigen deeg

Ja, het is een bijzonder leuk evenement, die Culiperslunch waar ik afgelopen maandag dat dinertrommeltje geworden lunchtrommeltje van meebracht. Niet alleen vanwege dat trommeltje natuurlijk. In feite was er zoveel te zien dat ik er diverse dagen blog mee kan vullen. Dat ga ik dus ook maar gewoon dóen.

Deze leuke pot komt er ook vandaan. Ik weet niet hoe het met u is, eetlezer, maar mij maakt de aanblik ervan meteen vrolijk. Terwijl het toch in wezen alleen maar gaat om kant-en-klare koekjesmix. Alleen nog boter en eieren toevoegen, kneden en bakken.

Nou ja, 't is ook wel even wat anders dan spul van Dokter Oetker. Om te beginnen ziet dit er een stuk leuker uit. Goed, looks aren't everything, maar toch: je eet in de eerste plaats met de ogen en dan geeft zo'n pot met al z'n laagjes toch veel meer zin dan zo'n domme doos.

Ten tweede zijn de ingrediënten van een stuk betere kwaliteit, met bijvoorbeeld biologische bloem van korenmolen De Zandhaas in Santpoort. En dat moet ook, want het is wel de bedoeling dat het koekjesbakken naar méér smaakt.

Koekjes bakken: toen uw eetschrijver nog een eetschrijvertje was, was het de normaalste zaak van de wereld. Zelfs mijn moeder, die totaal niet kon koken, deed het en als ze echte boter had gebruikt in plaats van margarine (van het merk Leeuwezegel, zoals ik me nog herinner als de dag van gisteren) waren die koekjes vast ook wel héél lekker geweest.

Dapeppa wil dat leuke gebruik uit vervlogen tijden terugbrengen, want niets, zo zegt Dennis van Rijen die in augustus 2011 met Dapeppa begon, is zo lekker als de geur en smaak van versgebakken koekjes. Bovendien is weinig zo gemakkelijk als zelf koekjes bakken, en al zeker met deze vrolijke potten koekjesmix. In diverse variëteiten te verkrijgen op steeds meer plekken in Nederland en in elk geval via de webwinkel van Dapeppa.


Voorjaarsopruiming - Tot 75% korting

3 Comments:

  • At 29 maart 2012 08:53, Anonymous Anoniem said…

    Uiteraard moeten zelfgebakken koekjes lekker zijn maar dit wordt me toch echt te duur! inclusief verzendkosten boter en ei ben je al 15 euro kwijt, dan fiets ik liever naar de molenaar.....

    renske

     
  • At 30 maart 2012 10:00, Anonymous Novi O'Magum said…

    Eetschrijver goes pakjes. Wie had dat gedacht...

     
  • At 30 maart 2012 18:27, Blogger Job said…

    Wèl een leuk gevonden (niche-)product.
    En aan deze prijzen hoeven we ook niet bang te zijn dat we straks in een natie vol koekenbakkers wonen, da's toch ook weer een geruststellend idee...

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home