Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

20 maart 2012

Instant genetische modificatie

Dat er dit soort kolder (Mendel zou er bijzonder van hebben opgekeken) wordt gepubliceerd is van alle tijden. Wat me vooral opviel was dat er via Twitter diverse malen naar werd gelinkt, ook door personen van wie je mag veronderstellen dat ze in de wetenschap zin en onzin van elkaar weten te scheiden.

Je erfelijke aanleg veranderen door je af en toe even een beetje te gaan vertreden? Natuurlijk, internet is groot en er is voor elk waandenkbeeld een bevestiging te vinden. Maar we gaan dit soort dingen toch alsjeblieft zelfs niet marginaal serieus nemen, hoop ik?

Voorjaarsopruiming - Tot 75% korting

5 Comments:

  • At 20 maart 2012 08:39, Anonymous Patrick - De Kleine Dingen said…

    Dat bericht is goed nieuws! Door mijn erfelijke aanleg als man zijnde, heb ik baardgroei. Als ik me nu elke dag scheer, zal mijn baard vanzelf verdwijnen!

    Ben erg blij met dit onderzoek! :-)

     
  • At 20 maart 2012 08:41, Blogger Angelika said…

    1 april komt er weer aan!

     
  • At 20 maart 2012 16:27, Anonymous Koen said…

    Waarom is dit kolder? Harvard bestaat, Qibin Qi bestaat, en is research fellow bij Harvard, het onderzoek is betaald door The National Institutes of Health, een onderdeel van het ministerie van volksgezondheid.

    Dat ons DNA veranderlijker lijkt dan we in 1990 nog dachten, blijkt ook uit onderzoek van het Karolinska Institutet dat onderzoek deed naar de invloed van beweging en koffie op onze genen. Ik ben een grote voorstander van een kritische houding, maar snap niet waar hier het wetenschappelijke addertje onder het gras zit?

     
  • At 20 maart 2012 19:59, Blogger Job said…

    't is natuurlijk wèl weer een geheel nieuwe invalshoek op het aloude "nature vs. nurture" debat.
    Is mijn DNA nu óók al onderhevig aan veranderingen?
    Je kunt ook nergens meer van uit gaan tegenwoordig...

     
  • At 21 maart 2012 09:08, Anonymous Anoniem said…

    Het is mogelijk om de uiting van je genen te veranderen, door bepaalde omgev
    ingsfactoren, en die verandering door te geven aan het nageslacht. dit heet epigenetica. Het onderzoek hiernaar staat nog in de kinderschoenen. Het zou dus kunnen, dit onderzoek. het is alleen wel een beetje belabberd opgeschreven.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home