Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

21 maart 2012

Dagboek van een ijsmaker

De schoorsteen, waarde eetlezers, moet roken. Dat is een onontkoombare realiteit die zelfs op een heerlijke dag als vandaag opgeld doet. En omdat dit blog alweer ruim zes jaar* geheel gratis tot u komt, moet het inkomen uit andere bronnen komen: stukjes voor andere publicaties. En ijs.

Dat laatste is nieuw, maar niet zo nieuw dat degenen die mij op Twitter volgen er nooit van gehoord hebben. Enige tijd geleden maakte ik een ijsje op basis van mijn favoriete cocktail de margarita. Dat was nogal lekker en dat vond op een dag ook een dinergast die het als dessert kreeg. Nog meer gasten kregen het en op een dag stond ik er ineens mee op de onvolprezen Undergroundboerenmarkt die op onregelmatige tijdstippen wordt georganiseerd door mijn fantastische collega Marjan Ippel. Dat was het begin van een margaritaijsmanie die tot op de dag van vandaag voortduurt. Inmiddels hebben--dit wordt heel precies bijgehouden--2971 mensen margaritaijs geproefd. 11 vonden het niet lekker, 19 vonden het zozo. Cijfers die even duidelijk zijn als vleiend voor de maker.

"Wanneer komt dat ijs nu in de handel?", vraagt men mij met de regelmaat van de klok. En omdat die vraag het vaakst wordt gesteld door personen die bij bovenvermelde groep horen, vermoed ik zo dat daar ook écht behoefte aan is. En dus verdient die vraag een antwoord.

Dat antwoord luidt: binnenkort, héél binnenkort zelfs. Ik ben er momenteel heel hard mee bezig en heb bijna alles rond, hoewel er nog een paar losse eindjes vastgeknoopt moeten worden. Dat is funest voor een heleboel dingen, inclusief regelmatig bloggen want er komt wat bij kijken, hoor, om het coolste ijsje voor boven de 16 in de markt te zetten. Maar als alles gaat zoals ik hoop, zal mijn margaritaijs nog vóór het echt warm wordt voor iedereen in Nederland beschikbaar zijn.

IJs en weder dienende, zeggen ze dan gewoonlijk.

* Ik ben met alle drukte zelfs de zesde verjaardag van Eetschrijven vergeten: 10 maart was dat.

Voorjaarsopruiming - Tot 75% korting

10 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home