Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

06 februari 2012

IJsvrij

Ik weet, eetlezer, dat ik het hier regelmatig over ijs heb. Maar vandaag verwijlt mijn geest niet bij bevroren lekkers. Ik ben met het hoofd bij de ijsvloeren te Giethoorn, waar ik straks in gezelschap van Jonnie Boer (met gevolg van culinisten) een schaatstoertocht ga rijden. Een vriendelijke hoofdredacteur, voor wie ik eigenlijk vandaag een deadline had, heeft mij er speciaal ijsvrij voor gegeven.

U vermoedt terecht dat het hier ook in niet geringe mate om de après-patinage zal gaan. Dat klopt. Jonnie verzorgt ter plaatse een driesterren koek-en-zopie. Ik ben van plan me dat allemaal met genoegen te laten aanleunen.

Nu kijken of ik Jonnie en de modale Nederlandse culischrijver enigszins kan bijhouden. En hopen dat er geen onverwachte windwakken de vaderlandse eetschrijverij een jaar of acht terugwerpen in de tijd.

Morgen, ijs en weder dienende, verslag en minstens één plaatje.

1 Comments:

  • At 6 februari 2012 12:08, Blogger Job said…

    Veel plezier!

    Of althans: ik hoop dat je veel plezier hebt gehad :-)

    Vanwege véél te lange enkelbanden en een beroerd evenwichtsgevoel is schaatsen nooit mijn ding geweest, maar ééns opgesloten in een stevige hockeyschaats vond ik het toch wel èrg leuk, vooral omdat op dat moment mijn kinderen net de leeftijd hadden om te gaan krabbelen, en dan moet er toch iemand zijn die ze op het ijs een beetje in de gaten houdt, niet dan?
    De sfeer is me in ieder geval prima bijgebleven, en daarbij verbleken de blauwe plekken moeiteloos. Ik heb zelfs een (héél klein) beetje leren schaatsen.

    Mijn jongste is 15, dus als het weer zo blijft? Wie weet :-)

    Buiten warme chocolademelk hoop ik wel dat onze nationale culinaire trots óók snert op het programma heeft?

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home