Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

23 februari 2012

Geen nieuws, en wel hierom

Soms loopt zo'n lunch (in dit geval bij Niven in Rijswijk, waar ik voortreffelijk at) echt enorm uit. Daarna vergeet je dan ook nog dat je in Leiden nog even wat zou afgeven en iets anders ophalen, of liever, je denkt er pas bij Amstelveen aan--en dan is het al bijna vier uur en neemt de verkeersdichtheid zienderogen toe. Bovendien moet je nog even iets doen voor een betalende klant.

Van die dagen, precies. Gelukkig komt dat bij de besten voor, zoals vandaag bijvoorbeeld te zien was bij Distrifood, waar het nieuws vermoedelijk ook geen paniek op de beurs zal hebben veroorzaakt, qua onopzienbarend.

Ik had een stukje willen doen over zout in ons eten, waar sinds gisteren in allerlei landelijke media zorgelijk over wordt gedaan. U weet wel: of en zo ja in hoeverre dat terecht is en zo niet, waarom dan toch mits, tenzij en niettegenstaande. Maar het gaat mij niet meer lukken, wat ik jammer vind maar wat bij de dingen des levens hoort.

Bij Niven at ik uitstekend. Ik vond er verder nog van alles van, net als van dat zout in ons eten, maar ook dat gaat 'm vandaag niet worden. U moet het dus doen met de wetenswaardigheid dat de gemeente Ede heeft besloten krachtdadig op te treden tegen de rondslingerende winkelkar. Nee, ik denk niet dat u daarvan schrikt. Maar u weet het nu dan toch maar. Dat is dan weer het pluspunt van die dingen des levens. Always look on the bright side of life.

Bol.com trakteert: GRATIS cadeaubon

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home