Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

16 februari 2012

Bosweg


Aan: hoofdkwartier AH
Van: AH vestiging Roelofardendsveen

Door diverse klanten wordt ons gevraagd uit welk bos de bosui nu eigenlijk afkomstig is, en of het wel om klimaatneutrale bosbouw gaat. Wat kunnen we ze antwoorden?

Aan: AH vestiging Roelofarendsveen
Van: hoofdkwartier AH

Helaas kan ook onze leverancier hierover geen duidelijkheid geven. Om het ongemak voor onze vestigingen weg te nemen, hebben we besloten de etikettering aan te passen.

(overigens vraag ik me wel af waarom hier dan nou weer zo voorzichtig "gezondere keuze" op staat, terwijl eerder allerlei twijfelachtig spul een "gezonde keuze" werd genoemd. AH meldde mij een jaartje geleden niet langer met mij te willen praten, maar misschien kan ik hier toch achter komen)

Voordeel (234x60)

4 Comments:

  • At 16 februari 2012 15:49, Blogger Fatima said…

    Moet dus even mailen of ik het behalve salade ook zou kunnen gebruiken voor andere dingen.

    bosui,lenteui,salade-ui?

     
  • At 16 februari 2012 17:10, Anonymous Anoniem said…

    Vroeger kwam ik vaak langs een fabriek in Oss waar op de gevel stond dat daar een Stoomkoekfabriek was gevestigd. Ik vroeg me dan af of stoomkoek lekker zou zijn. Zoiets is er ook met de bosui aan de hand: het is een scheut van een gewone ui, en de scheuten worden in bosjes verkocht, met een touwtje of elastiekje eromheen.

    Je kunt zelf bosuien maken door uitgelopen uien eenvoudig in de tuin te planten.

     
  • At 16 februari 2012 18:07, Blogger Job said…

    Tòch een slimme marketing stunt van het Nationaal Park de Biesbosch: gewoon uien telen op de minder belopen plekjes, en de kleine sprietjes verkopen als bieslook, het iets dikkere spul als bosui...

     
  • At 17 februari 2012 12:16, Anonymous Bonnie said…

    Dat 'gezondere keuze' viel mij van de week ook voor het eerst op.

    Hier staat de uitleg van wat ze ermee schijnen te bedoelen:
    http://www.ah.nl/artikel?trg=albertheijn/article.omv.gezondheid

    blijkbaar dus veranderingen door het samenvoegen van ik-kies-bewust met het albert-heijn-gezonde-keuze-klavertje.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home