Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

10 oktober 2011

Rectificatie: Groupon wél heel netjes

Twee weken geleden had ik het hier over de onbeschofte houding van restaurant Sparkling in Hilversum, dat spijt had van zijn Groupon-actie en klanten met een voucher schaamteloos wegstuurde. Aan het eind van het verhaal meldde ik dat Groupon wel fatsoenlijk had gehandeld.

Dat bleek iets te vroeg gejuicht. Van het weekend kreeg ik bericht van mevrouw Jansen. Groupon blijkt van de 85 euro die zij had betaald voor haar waardeloze voucher er precies 39 (!) te hebben teruggestort.

Groupon heeft nog niet gereageerd op de reclamatie van mevrouw Jansen. Maar ik zou haar adviseren om, tenzij dit heel snel wordt rechtgezet, aangifte te gaan doen van oplichting.

Intussen lijkt het me duidelijk: Groupon, trap er niet in. Ja, ik weet het: dat zeggen die restaurants ook. Maar die wisten tenminste nog waar ze aan begonnen.


UPDATE: soms ga je echt ontzettend de fout in. Mevrouw Jansen was zelf in de war en het betaalde bedrag was inderdaad 39 euro, voor een menu dat normaal 85 euro moest kosten. Ik zat de cijfers te bekijken toen ik telefoon kreeg dat een vriend was overleden. Ik had toen moeten besluiten dit te laten liggen tot ik er mijn hoofd weer bij had. Dat heb ik niet gedaan en dat was fout van mij. Ik trek bij deze het boetekleed aan. Met nederige excuses aan Groupon, die ik ook nog even persoonlijk zal inlichten.

6 Comments:

  • At 10 oktober 2011 om 17:32, Anonymous Jessica/Foxy Cooks said…

    Apart verhaal.
    Ik maak veel gebruik van Groupon en heb nooit een vervelende ervaring gehad, ondanks dat ik tot nu toe twee keer heb afgezegd.
    De eerste keer kreeg ik mijn geld terug omdat ik wel binnen een bepaald termijn had afgezegd.
    De tweede keer was ik ontevreden over de behandeling die ik kreeg bij een bedrijf en ik kreeg een tegoed twv hetzelfde bedrag van Groupon, geen probleem.
    Ze hebben ook als slogan dat je bij niet goed altijd geld terug krijgt, al is het dmv een tegoed op je account.
    Dat het zo slordig gaat is dus vreemd.

     
  • At 10 oktober 2011 om 19:51, OpenID wvdschel said…

    Bedoel je deze deal? Volgens mij was de prijs daarvan €39 (zoals te zien is op die pagina), afgeprijsd van €85. Je kan toch niet verwachten dat je, wanneer je iets met korting koopt, het kan terugbrengen en daar dan winst mee gaat maken?

    Controleer in het vervolg je feiten voor je dergelijke geruchten de wereld instuurt.

     
  • At 10 oktober 2011 om 20:28, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Dank, wvdschel. Ik dacht dat ik alles heel goed gecheckt had. Kennelijk heb ik me het hoofd op hol laten brengen met wat verwarrende cijfers. Ik heb het bericht gerectificeerd en zal Groupon ook nog persoonlijk excuses maken.

     
  • At 11 oktober 2011 om 08:52, Blogger Daily stuff and more.. said…

    Zelf heb ik geen ervaring met Groupon dus ik kan er niet over oordelen. Maar als er bij Tros Radar een oproep wordt gedaan om je ervaring met een bedrijf te delen dan wekt dit bij mij geen vertrouwen.

     
  • At 13 oktober 2011 om 08:01, Anonymous Anoniem said…

    Desalniettemin gaat Groupon niet altijd netjes te werk. Wrd zelf benadert door hun begin van het jaar om een actie aan te bieden. Ben er toen mee accord gegaan, kende het systeem nog niet. Mijn tekst die ik had ingeleverd over het
    product werd genegeerd en ze hebben zelf een aanbieding verzonnen die helemaal niet klopte. Met het gevolg dat rond 140 mensen teleur waren gesteld. Op mijn aandringen m de tekst alsnog te veranderen was de reactie zijdens Groupon dat ze de tekst niet gingen veranderen omdat het in hun ogen niet 'gelogen' was, alleen niet de volle waarheid, en ze zo meer deals konden verkopen. (Groupon krijgt hierbij 50% van de opbrengst Plus 19% BTW - hoe restaurants dit kunnen overleven is me een raadsel)

     
  • At 14 februari 2012 om 00:30, Anonymous Anoniem said…

    Mijn ervaring met Groupon: Als er iets misgaat, doen ze daar ontzettend moeilijk om je geld terug te krijgen...

     

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home