Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

21 september 2011

IJstijd

Het zal weinigen ontgaan zijn dat ik sinds een maand of drie behalve als eetschrijver ook nadrukkelijk als ijsmaker actief ben. Mijn margaritaijs blijkt zich zowaar tot hebben ontpopt tot een culthit waar vanuit allerlei hoeken van het land belangstelling voor is. Goed, dat is tijdrovend omdat ik naast schrijftijd maar een beperkte hoeveelheid ijstijd over heb, maar vooral toch wel erg leuk. En je komt nog eens ergens.

Zo sta ik komend weekend twee hele dagen op het festival SmaakExplosies in Zaandam, een evenement waarvan ik eerlijk gezegd zelf nog maar nauwelijks weet wat ik me er precies bij moet voorstellen, maar waarvan ik zeker weet dat ik het er erg naar mijn zin zal hebben.

En weet u wat, eetlezer? Ik denk zó maar dat dat voor u ook zal gelden. In elk geval sta ik er met mijn ijsje. Voor degenen onder u die nog niet geproefd hebben een uitgelezen kans. En 't wordt nog schitterend weer ook.

2 Comments:

  • At 21 september 2011 22:59, Anonymous Ineke said…

    Ik heb alle SmaakExplosies meegemaakt en net nu ik de mogelijkheid heb om dat ijs van je te proeven... ga ik op vakantie!
    Veel plezier in de Zaanstreek. :-) Mocht je langs de Zaanse Schans gaan, daar zit een cafeetje (De Tweekoppige Phoenix) die zelf hun borrels stoken. Lekker!

     
  • At 28 september 2011 22:32, Anonymous Femke said…

    Hoe was het daar? Een vriendinnetje van me stond er met haar servies. Ik was erg benieuwd, maar de Zaanstreek was net iets te ver reizen voor me. Natuurlijk ben ook ik erg benieuwd naar je culthit, dus als je een keer in de buurt van Zeeland bent, probeer ik je zeker op te zoeken.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home