Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

01 september 2011

Een stap opzij (even dan)

Bescheidenheid is niet één van mijn eigenschappen. Het staat me niet, naar het schijnt. Maar vandaag doe ik toch even een stapje opzij, en wel voor het totaal vernieuwde Foodlog. Twee hele maanden stond het stil voor renovatie, iets waar je normaal alleen in Frankrijk mee wegkomt. Ik zou het in elk geval niet durven.

Maar vandaag is het Totaal Vernieuwde Foodlog online. Er is veel veranderd, zelfs al op het eerste gezicht. Om te beginnen is er het stoere nieuwe uiterlijk, masculien zou je bijna zeggen. Ook de slogan is veranderd: niet langer heet het "verhalen over eten en wat je ervan wilt weten", Foodlog is nu kortweg lekker-scherp-zinnig. En dan is er het nieuwe logo: de haan en de vis hebben--veelzeggend of niet?--plaatsgemaakt voor een vegetarisch element dat ik meteen voor mezelf The Clockwork Apple heb gedoopt. Mooi is het wel, maar ik weet niet of ik het gedaan zou hebben. Het doet denken aan kunstvoedsel, maar misschien is dat gewoonweg beroepsmisvorming van mij.

Natuurlijk gaat het nieuws niet om de cosmetica en zelfs niet over de sterren die je, al naar gelang je commentaar of je status in voedselkritiekland toegekend kunt krijgen en waar ik nog wel wat discussie over verwacht. Wat telt is uiteraard de inhoud, en daar kan alleen de tijd ons meer over leren. Ik ga er weer regelmatig kijken en ik kan u van harte aanraden hetzelfde te doen. Kritisch schrijven over eten blijft vreselijk hard nodig, en Foodlog heeft in het verleden al bewezen een grote vuist te kunnen maken. Het zou mooi zijn als die zelfs nog groter kon, en als die slagkracht goed gebruikt bleef worden.

Nu de laatste bugs er nog uit...

3 Comments:

  • At 1 september 2011 14:01, Blogger Angelika said…

    Bedankt voor de tip

     
  • At 1 september 2011 20:44, Anonymous Peter said…

    Het ziet er prachtig uit en ik sta geheel achter de doelstellingen van Foodlog, maar Jezus wat is het onoverzichtelijk. Waarom moet dat nou, waarom kan het niet wat simpeler?

     
  • At 2 september 2011 22:14, Anonymous dick veerman - foodlog.nl said…

    Dank GJ! (en ik moet bekennen me die 2 maanden lang in Frankrijk te hebben verstopt; je was bij me in de buurt toen je bij Bras was met G.)

    Vraag: kom je volgende week Hamburgers bij me testen in Utrecht? Something is coming up.

    Peter, het is net een krant aan het worden ;-)
    Een 21e eeuwse dan.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home