Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

24 augustus 2011

Waar we echt op zaten te wachten

Zelf ben ik een brontosaurus. Ik heb een mobiele telefoon waarmee ik bel (onderdrukt gelach), sms (geschater) en af en toe een fotootje of filmpje maak (gegier en geluid van handen die op dijen slaan). Het zal u duidelijk zijn, eetlezer: mijn mobiele telefoon is géén iPhone.

Met de iPhone bellen zie je weliswaar iemand af en toe doen, maar het gaat natuurlijk om de appjes. Die nemen je allerlei essentiële zaken vlot en makkelijk uit handen. En stel u gerust: ook de liefhebber van lekker eten wordt niet vergeten.

Zo kan inmiddels in de App Store voor de spotprijs van € 1,59 de Melon Meter worden gedownload. Wie dit hebbeding bezit, is gegarandeerd voor het laatst in zijn leven met een onrijpe meloen thuisgekomen. De telefoon met de microfoonzijde bij de gewenste vrucht houden, kloppen tot het apparaat zegt dat het genoeg is en voilà: uw telefoon (ook handig voor occasioneel bellen) vertelt u feilloos of u de vrucht met gerust gemoed mee naar huis kunt nemen.

Ik zei het al: ik ben een brontosaurus. Ik doe het namelijk zó (homerisch gelach en onmiskenbare tekenen van ademnood): ik neem de meloen in de hand, houd hem bij mijn neus en ga na of hij naar rijpe meloen ruikt. Doet hij dat, dan kan ik ervan op aan dat het ook daadwerkelijk om een rijpe meloen gáát. Ik weet het, het is van een infantiele eenvoud, maar het lukt altijd. De methode heeft trouwens nog een ander voordeel: hij werkt ook feilloos voor allerlei ander fruit.

Maar ja, aan reukzin is geen geld te verdienen. Met types als ik los je die crisis dus echt niet op.

4 Comments:

  • At 24 augustus 2011 om 14:49, Blogger Lex said…

    Ja, wrijf het er maar eens lekker in, jij sauriër! Mijn iPhone is afgelopen donderdag na de TEDxDordrecht volledig analoog gejat. KPN wil je best een nieuwe verkopen, maar dan wel tegen het volle pond. Ik heb namelijk nog acht maanden op mijn contract... en ik hou niet van meloen en heb - of beter had - ook geen melon-app.

     
  • At 24 augustus 2011 om 17:34, Blogger PaulO said…

    Tja, mijn telefoon is voor mijn neven ook een basis van vermaak: "Bel jij nog met die ijskast?"
    Wanneer ze vragen hoe ik toch die mooie foto's maak kan ik alleen zeggen: "Omdat mijn fototoestel niet kan bellen en SMS-en, zoals die van jullie"

    En je hebt gelijk, ruiken, voelen en (als het mag) proeven is de meest accurate wijze om je aankoop te beoordelen. Denk niet dat ik dat ooit overlaat aan een machine of apparaat.

     
  • At 24 augustus 2011 om 20:12, Anonymous RozeMarijn/Annemieke said…

    Je zou het wellicht niet zeggen, maarre.... zo doe ik het ook! En ook ik heb een telefoon waarmee ik enkel kan bellen en smsen. *schrik*

     
  • At 25 augustus 2011 om 10:31, Blogger Nell Nijssen said…

    ik zit hier heftig "ja-ja-ja" te knikken. Mijn motto is al jaren: als ik het niet meer snap, draait het om geld. Mensen durven ook niet meer te vertrouwen op hun zintuigen. Gewoon omdat alles wordt voorgeprogtammeerd. Blijf jij maar lekker kritisch!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home