Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

12 augustus 2011

After tea


Waarde eetlezers, u had mij even gemist vandaag. Ik had dan ook het nodige voor te bereiden. Niet alleen sta ik morgen weer op locatie met mijn margaritaijs, ook gaf mijn geliefde G. vandaag bij ons thuis een tea voor haar team. De eer van de catering viel mij te beurt. Mij dunkt dat het er allemaal niet slecht uitziet.

Ik wil daarom vandaag volstaan met een stukje waar u boos over kunt worden, en wat mij betreft zelfs heel boos, en dat (weliswaar in het Engels) geheel voor zichzelf spreekt. Ik vraag me af of dit soort totaal waanzinnige toestanden mogelijk ons voorland is. Daar moet je toch niet aan denken.

(dank Steeph)

3 Comments:

  • At 12 augustus 2011 om 21:59, Blogger Lex said…

    Tja, wat zal ik zeggen, ik volg al een tijd Farm-to-consumer-legal-defence en wat ik daar lees tart iedere beschrijving. Ik heb er tot nu toe nooit over geschreven omdat het haast te absurd is om geloofwaardig te zijn.

    Maar zelf kunnen we er ook wat van en de vergelijking met het mallotige sterrensysteem van de Dierenbescherming dringt zich op penetrante wijze op. Zoals we bij AH Iers Rundvlees kunnen kopen met een dierenbeschermingsster, terwijl dat niet aan de regels voldoet, maar er geen Nederlands rundvlees op de markt is terwijl er boeren zijn die dat op hun sloffen aan de criteria voldoen.

    Ook hier is het punt dat ze buiten de boot vallen omdat ze ambachtelijk werken of anderszins onvoldoende schaal hebben.

    Daarnaast hebben we nog het AGOS dat zich in bressen moet werpen voor de Europese bescherming van kleine, waardevolle streekproducten. Het bestaat nu een jaar of 17 en heeft al zes producten van een Europese bescherming weten te voorzien. Andere landen hebben een veel hoger rendement.

    De oorzaak? Het betreffende overheidsagentschap bestaat uit vertegenwoordigers van het grootwinkelbedrijf (CBL), de levensmiddelenindustie (NFLI), LTO en het ministerie. De vossen waken dus over de kippen. Zie de blogs op eetwijzer.blogspot.com

    http://eetwijzer.blogspot.com/2011/07/hoi-weer-een-loket-en-nog-een-keurmerk.html

    http://eetwijzer.blogspot.com/2011/07/dierenbescherming-versus.html

     
  • At 12 augustus 2011 om 23:24, Anonymous Richelle said…

    Helaas geen alleenstaand geval inderdaad. Lees dit maar eens...
    http://www.naturalnews.com/033306_Raw_Milk_animation.html

     
  • At 14 augustus 2011 om 18:06, Anonymous Aïda said…

    Jeetje, die foto! Dat al dat lekkers in mijn stad gemaakt wordt!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home