Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

27 juli 2011

Voor eetschrijvers

Dat was een aardig boekje, dat ik toegestuurd kreeg. Het was geen eetleesboekje (en zelfs geen leesboekje), maar eigenlijk veel leuker: het was een eetschrijfboekje. Het Carnet de Table--een fijn boekje voor foodies on the road--is bedacht door de Vlamingen Fred Jans en Giedo Claes.

Het boekje wordt toegestuurd in een stijlvolle geschenkverpakking en is ook verder mooi vormgegeven. De binnenpagina's lijken op een snelcursus restaurantrecenseren. Voor alle essentiële zaken zijn er invulvakken en aan het eind van elke dubbele pagina staat zelfs een bordje getekend waarin je de opmaak van het gerecht schematisch kunt weergeven. Wel jammer dat de borden zo nadrukkelijk rond zijn--wie vierkante of rechthoekige borden voorgezet krijgt, zit toch weer te fröbelen. Maar dat zijn details.

Het Carnet de Table is beslist een leuke metgezel voor de, om het maar eens in het Vlaams te zeggen, reizende eetliefhebber. Maar één ding ontbreekt er voorlopig nog aan mijn genot ervan: de vijf keer dat ik uit eten ben geweest sinds ik het boekje in mijn bezit heb, ben ik het elke keer vergeten mee te nemen. Daar zouden de auteurs nog eens moeten proberen iets op te vinden.

Carnet de Table is voorlopig alleen te bestellen via de website. Het kost € 14,95 inclusief stijlvolle geschenkverpakking. Harde kaft, sluitelastiek, leeslint, 192 pagina's op fraai écru schrijfpapier, formaat 9 x 12,5 cm.

1 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home