Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

16 juni 2011

Margarita-roomijs. En dat dan zélf proeven.



Mail! Of ik nu al zeker weet of ik aanstaande zondag op die undergroundboerenmarkt sta, in plaats van me zoals een aantal andere culi's in het Oostenrijkse Steiermark in de watten te laten leggen. En verdomd, die vraag had ik in klein comité al luid en duidelijk beantwoord, maar ú als lezer had ik in wurgende onzekerheid gelaten. Ik verdien het soms ook niet.

Het antwoord is: ja, beste eetlezers, ik beman aanstaande zondag 19 juni vanaf precies 12:00 uur 's middags inderdaad een kraampje op de enige echte undergroundboerenmarkt. En ik verkoop daar het huisgemaakte ijsje van eigen recept dat door een aantal culi's (waarvan er een aantal dus aanstaande zondag in Steiermark vertoeven) "het meest sensationele ijsje ooit" genoemd is. En dat zijn echt mensen die het weten kunnen, dat spreekt. Vaut le voyage, dus.

Wel even dit: het ijsje heet niet voor niets margarita-roomijs. In tegenstelling tot wat een enkele industrieel zou doen, verwerk ik hier geen margarita-aroma in, maar de échte drank van de échte cocktail. Ik verkoop het dan ook niet aan minderjarigen. De undergroundboerenmarkt is weliswaar op zichzelf al illegaal, maar ik heb geen behoefte aan verzwarende omstandigheden mochten de dames en heren in het blauw ineens opduiken.

Geen probleem overigens, want junior is ongetwijfeld gelukkiger met de verrukkelijke muffins die door mijn geliefde G. worden gebakken en die eveneens bij ons verkrijgbaar zullen zijn. Ik kan ze u van ganser harte aanraden.

Waar u heen moet? Dat weet ik zelf pas op zondagochtend. Volg de hashtag #undergroundboerenmarkt op Twitter. Dan kan ook als u zelf niet twittert.

1 Comments:

  • At 19 juni 2011 om 14:50, Blogger Karma en kruiden said…

    Undergroundboerenmarkt? Super idee, mss moeten we ons daar in België ook eens op smijten! Dat ijs ga ik zeker proberen, al zal dat met dat krel van een ijsmachine nog niet evident zijn. Merci voor de originaliteit.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home