Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

31 mei 2011

De Lada

Mail! "Hoe was die uitdrukking van u nu ook weer? Iets met een Lada. Ik heb gezocht op uw blog, maar ik kon hem nergens vinden". Ik heb deze zoekende teruggemaild, maar natuurlijk hoort deze gevleugelde uitdrukking van mij gewoon hier te staan. Bij deze:

Als Nederlanders hun auto net zo kochten als hun eten, reed bijna iedereen in een tweedehands Lada.

Zegt het voort. Het liefst met mijn naam erbij natuurlijk, want ik heb altijd al eens in een aforismenboekje willen staan.

4 Comments:

  • At 31 mei 2011 16:15, Blogger geesj said…

    Noem het gebrek aan scherpte, maar ik mis de vergelijking. In mijn ogen is een (2ehands) lada lelijk, zonder maatschappelijk 'aanzien' maar start hij zelfs bij -20 C. Hoe vergelijk ik dit met eten?

     
  • At 31 mei 2011 16:34, Blogger Angelika said…

    Ik snap de vergelijking ... zoiets als een leeswaardig eetschrijversblog en een maagdelijk witte geesjblog :)

     
  • At 31 mei 2011 17:32, Blogger PaulO said…

    Ja, ik snap hem wel. De Lada voldoet aan de primaire behoefte, maar mist de voldoening op termijn. Is niet met liefde gemaakt, een echt industrie-product. Je ziet het wel maar vergeet het net zo snel. En je droomt nooit om er nog eens een rit in te maken ...

     
  • At 1 juni 2011 08:04, Blogger Nine said…

    De vergelijking is begrijpelijk, maar toch denk ik soms met een glimlach terug aan de tijd dat wij op de achterbank van 'ons paps z'n lada' zaten, op weg naar een vakantiebestemming! Het beestje heeft zo'n 15 jaar dienst gedaan (maar was toen ook echt op). Het zijn wel betrouwbare auto's (in tegenstelling tot het supermarktvoedsel van vandaag). Och, ik denk na over mijn voedsel, lees etiketten, vermijd troep en koop biologisch. Misschien daarom zo verknocht aan een betrouwbaar autootje ;)

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home