Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

11 april 2011

Met Hollandse kost de wereld rond

Ik zal nooit meer zeggen dat wij Nederlanders de enigen zijn die aanhangers vol hagelslag door heel Europa sleuren omdat we niet zonder kunnen. Vanmiddag zwaaide ik hier een Tsjech uit die mij toevertrouwde eerst nog even langs de supermarkt te moeten. Hij mocht van zijn kinderen niet thuiskomen zonder hagelslag.

Ook een flinke voorraad mayonaise wilde hij wel hebben, want die was nergens zo lekker als bij ons. En ja, hij had een aanhanger. Daarop stond overigens vooral mijn Tatra 603 uit 1968, die vandaag na bijna tien jaar van eigenaar is gewisseld. Grote wagen, hoor: dik vijf meter lang. Daar kan heel wat hagelslag en mayo in.

2 Comments:

  • At 11 april 2011 om 19:03, OpenID Kees said…

    Ik vergat iedere keer te vragen of je die Tatra nog had, Ja, dus, tot vandaag. Dat ritje naar Maastricht en terug in die overmaatse partijbonzenvolkswagen, toen je hem (of haar?) pas had, is toch wel een erg leuke herinnering.

     
  • At 11 april 2011 om 19:04, OpenID Kees said…

    Ik vergat iedere keer te vragen of je die Tatra nog had, Ja, dus, tot vandaag. Dat ritje naar Maastricht en terug in die overmaatse partijbonzenvolkswagen, toen je hem (of haar?) pas had, is toch wel een erg leuke herinnering.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home