Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

01 april 2011

Bezorgd

Nou ja, misschien was u inderdaad een beetje bezorgd, want ik ben fors later dan u van mij gewend bent. Aardig van u, maar alles gaat goed. Ik heb alleen de hele dag Agatha Christie zitten vertalen--weer eens heel iets anders dan eetschrijven. De enige onderbrekingen die ik mezelf gunde, waren voor koffie en iets te eten. O, en omdat de bel ging.

En waarom ging de bel? Omdat bovenstaande krat bij mij bezorgd werd. Bepaald geen gewone krat van dertien in een dozijn, maar De Krat. Ook niet het zoveelste groententas-abonnement (hoewel die groententassen ook altijd heel leuk zijn), maar een iets diverser aanbod lekkers, zoals op het eerste gezicht al te zien is.

Er zitten veel groenten in (aubergine, gemengde lentesla, raapsteel van palmkool, rucola, komkommer en groene puntpaprika van De Kwekerij in Osdorp, prei en witte kool van Wim Bijma in Osdorp en winterpeen uit de Beemster) en daarnaast appelsap (ook uit de Beemster), brood van Menno 't Hoen, hele forellen van Frank's Smokehouse en appel- en perenstroop van Eerlijk en Heerlijk. Het water loopt je in de mond.

De voorpret begon vanmorgen vroeg al. Toen plofte er al een mailtje in mijn elektronische bus met bovengenoemde smakelijke inhoud en nog een hele trits recepten. En rond de middag stond Yvo hoogstpersoonlijk met het lekkers voor mijn deur.

Natuurlijk wilt u weten of ik na deze watertandende kennismaking inmiddels al een abonnement heb genomen, wat voor mij en mijn geliefde G. samen slechts €32,50 per krat zou kosten (bent u alleen, dan betaalt u € 25,00, hebt u een gezinnetje van vier, dan bent u voor €44,50 klaar).

Maar het antwoord is nee. Niet omdat ik daar geen zin in heb, maar omdat er vandaag voor mij een uitzondering gemaakt is. Op dit moment wordt De Krat alleen nog in Haarlem, Amsterdam en omstreken bezorgd. Op (betrekkelijk korte) termijn komen ook Den Haag, Rotterdam en Utrecht op de route. Almere, toch een plek waar veel weldadig zendingswerk te doen is, ligt in de verdere toekomst.

Maar eens denken wie ik goed ken in voornoemde oorden dan...

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home