Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

03 februari 2011

Het Voedingscentrum helpt (nog maar eens)


Ik was ze eerlijk gezegd alweer vergeten, de mailtjes die het Voedingscentrum mij beloofd had om mij te helpen gezondere producten te kiezen. Het was tot nu toe bij één gebleven. Maar verdomd: vandaag plofte er ineens een nieuw exemplaar in mijn mailbox. Deze keer vertelt men mij wat gezonde opties voor dranken zijn.

Niet dat ik dat niet al weet. De allerbeste drank is water, uiteraard uit de kraan want dat is in Nederland van topkwaliteit en bespaart scheppen geld en massa's foodmiles ten opzichte van flessenwater. Thee of koffie zonder suiker zijn, mits met mate, ook prima.

Maar daar blijkt het Voedingscentrum heel anders over te denken, blijkens de aanbeveling die ik en een onbekend aantal anderen vandaag krijgen en die mij echt van mijn stoel doet vallen. Want ik blijk het best een suikerbom te kunnen drinken.

Het is toch wat met dat Voedingscentrum. Elke keer als ik denk dat het misschien wel de goede kant uitgaat met ze, doen ze weer zoiets. Waarom toch?

1 Comments:

  • At 3 februari 2011 21:31, Anonymous Yneke said…

    Toen je het vertelde kon ik het bijna niet geloven dat het er zo zou staan. Maar het staat er echt!
    Niet zo handig. Want uiteraard willen ze vertellen in een korte boodschap dat koffie, thee en vooral water eerste keuze moeten zijn.

    En als je dan toch iets uit het frisdrankenschap wil nemen, neem dan een sapje met pulp en vitamine C. Van alle kwaden de beste keuze. (Maar ook van sap word je dik en het is allemaal slecht voor je tanden)
    Tja, zo blijven we aan het werk zal ik maar zeggen!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home