Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

10 december 2010

Tweestrijd

Ik weet het even niet. Het loopt tegen kerst. Tot nu toe begon ik de dag na Sinterklaas kerstmenu's hier neer te zetten. Je bent tenslotte eetschrijver of niet. Maar deze eetschrijver is op deze plek inmiddels flink afgedreven van dat receptenidioom. Volgens mij komt u daar helemaal niet meer voor. Denk ik. Maar ik weet het dus niet zeker.

Daarom maar gewoon de vraag in de groep: wie vraagt zich vertwijfeld af wanneer ik dit jaar eindelijk eens aan de kerstdis begin? Vingers graag!

11 Comments:

  • At 10 december 2010 17:42, Blogger PaulO said…

    Sorry, ik zit er niet op te wachten (heb al een keuze gemaakt*), maar zal zeer zeker jouw voorstellen lezen. Al is het maar voor de combinatie-keuze of voor een andere gelegenheid...

    *Na een beginnerscursus Italiaanse keuken wordt er toch min-of-meer verwacht dat ik dit jaar 'iets Italiaans' doe ...

     
  • At 10 december 2010 17:51, Blogger Arden said…

    Ik had het me nog niet afgevraagd, want ben zelf ook nog helemaal niet bezig met wat te eten met kerst. Misschien eten we wel heel gewoon een lekkere zuurkool, gestoofd in witte wijn met veel worst en spek. Ik word altijd een beetje tegendraads als de supermarkt plots vol ligt met allerlei producten die ze normaal niet verkopen.

    Maar recepten van jouw hand zijn altijd welkom.

    Dus graag recepten ja :-)

     
  • At 10 december 2010 21:04, Anonymous Willem said…

    De recepten die je plaatst zijn origineel en erg smakelijk. Dus van mij mag je wat vaker een recept plaatsen. Hoeft niet perse met kerst.

     
  • At 11 december 2010 00:09, Anonymous Roland said…

    Een mooi recept is altijd welkom, maar blijf graag ook echt Eetschrijven!

     
  • At 11 december 2010 12:33, Anonymous Richelle said…

    Wij gaan de laatste geitenbout van eigen kweek uit de vriezer halen, waarschijnlijk gemarineerd in een mengsel van balsamico, knoflook, honing, bruine suiker, italiaanse kruiden, citroensap en knoflook, dag erna superslow gestoofd in de oven op een bedje van uienringen, schijfjes aardappel en veel citroen... maar als je een leuk alternatief weet voor de bereiding van een mooie geitenbout....

     
  • At 11 december 2010 17:24, Anonymous yvonne said…

    Ik ben pas sinds kort op jouw blog beland, maar geniet er elke dag van. Ik denk dat ik van jouw recepten enorm kan leren en zal deze misschien niet met de kerst maken, maar wel een andere keer. Toevallig heb ik een konijn gekregen van iemand, een leuke suggestie voor een (italiaanse) bereiding is altijd welkom. Dank voor je inspirerende stukjes.

     
  • At 11 december 2010 23:41, Anonymous Bertus said…

    Ik wist nog niet van je kerstmenu's. Die van ons is grotendeels al bedacht maar ik ben uiteraard nieuwsgierig naar originele kerstmenu's. Kunnen we die ook op andere dagen uit proberen.

     
  • At 12 december 2010 10:23, Blogger Christel said…

    Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik sinds je bent afgedreven je blog inderdaad vaker bezoek.
    Voorgaande jaren had ik het kerstmenu al rond maar nu is er zelfs geen hersencel die zich daar mee bezig heeft gehouden.
    Het enige dat ik weet is dat mijn kerstdis in het teken zal staan van "minder is meer". Niet alleen qua producten, die uiteraard van goede kwaliteit zullen zijn, maar ook qua bereiding.
    Ik kijk uit naar waar jij (eventueel) mee komt.

     
  • At 13 december 2010 10:34, Anonymous Marsepein said…

    Hoeft niet perse nu met de kerst, hoor, maar recepten mogen altijd en zijn erg welkom.

     
  • At 15 december 2010 21:57, Anonymous Godelieve said…

    Heerlijke recepten zijn altijd welkom :-)

     
  • At 19 december 2010 15:05, Blogger OrangeFarmhouse said…

    Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar wat jij/jullie eten....
    Ik mag 1e en 2e de keuken in en heb er vreselijk veel zin in. Omdat we nu op de Veluwe wonen, MOET het natuurlijk iets met lokaal wild zijn dus komt hier als hoofdgerecht everzwijn(rollade) en hert(enracks) op tafel ;-)

    tips en recepten blijven altijd welkom!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home