Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

31 december 2010

Blikken (terug, vooruit, met soep)

't Schijnt dit jaar ontzettend uit te zijn om bij de jaarwisseling stil te staan, zo lees je tenminste frequent op Twitter. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat wel meevalt en dat het gesneer rond de feestelijkheden vooral afkomstig is van de geenstijlgeneratie bij wie de puberteit naadloos lijkt over te gaan in de midlifecrisis.

Ik blik in elk geval vandaag even met genoegen terug en vooruit, ook wat dit blogje betreft. Dat mocht in november dit jaar alweer zijn halfmiljoenste unieke bezoeker begroeten en inmiddels staat de teller alweer op 540.000. Dat is mooi en het geeft mij ook zin om er in het nieuwe jaar weer fris mee door te gaan--hoe fris precies, dat merkt u binnenkort nog wel. Al wordt het ook echt eens tijd dat ik gewoon ga opschieten met dat boek dat ik nu al bijna een jaar in steeds weer andere steigers aan het zetten ben. Goede voornemens, ja, nog zoiets ouderwets. Heerlijk.

En dan is er nog het fotootje. Dat komt van de voorpagina van de Consumentengids van januari 2011, naar mallotige tijdschrifttraditie al ruim vóór eind december 2010 in de bussen der leden. "Test erwtensoep, lekker uit blik" staat er. Hè ja. Even bladeren dan. Op pagina 2 lees je "Zelf maken is natuurlijk het lekkerst, maar hoe smaakt de soep uit blik en zak?" en vervolgens staat op pagina 8 weer te lezen "Opvallend: de lekkerste soep komt uit blik". Zoveel besluiteloosheid in slechts 8 pagina's: ik vind het een hele prestatie.

Welnu: deze eetschrijver gaat weer terug naar zijn oliebollenbeslag, dat wel zo ongeveer genoeg gerezen moet zijn. Laat u zich ook de eindejaarsversnaperingen goed smaken, probeer rond middernacht zo min mogelijk adem te halen en maak er verder een goede jaarwisseling van. Wij zien elkaar weer op de derde dag van het nieuwe jaar, ijs en weder dienende.

3 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home