Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

12 november 2010

De kiloknallers van het internet

Je vraagt je na zo'n Dag van de Duurzaamheid als vanzelf af wat er nou eigenlijk beklijft van de vele boodschappen die op zo'n dag worden uitgedragen. En misschien moet je je dat nou juist niet te veel afvragen. De elfde november blijft voor de meesten toch vooral iets van carnaval of koeienstaarten.

Neem nou die site Recepten Vandaag. Goedwillende mensen, ongetwijfeld, en ze weten vast ook wat lekker is. Maar van enig besef van seizoenen geven ze geen blijk, getuige het recept van de dag dat ze via Twitter vandaag de wereld in slingeren. Jawel, mensen: amper een week of drie nadat het seizoen voor Nederlandse frambozen van de volle grond is afgelopen en we ons opmaken de smakelijke zomervruchtjes weer uit het verre Mexico in te gaan vliegen, gaan we bij Recepten Vandaag kokkerellen met... frambozen!

Het is echt soms om verdrietig van te worden bij die receptensites die zich zo'n beetje aan het ontpoppen zijn als de kiloknallers van het internet. Enfin, de supermarkten van deze wereld zullen ongetwijfeld heel blij met ze zijn. Duurzaamheid en verantwoord ondernemerschap? Die boodschap is bij deze lieden helaas meestal boter margarine aan de galg gesmeerd.

(Waar ik dan wel weer erg om moest lachen was om die "BAh" aan het eind van de verkorte link waar het twitterbericht mee afsluit. Zou toeval dan toch niet bestaan?)

3 Comments:

  • At 12 november 2010 14:17, Anonymous Willem said…

    Tja, wat verwacht je van een site die alleen maar recepten van andere sites kopieert? Zou me niets verbazen als 'receptenvandaag' ook elders zag staan dat dit nu een recept van de dag zou moeten zijn.

     
  • At 15 november 2010 12:24, Anonymous Godelieve said…

    Ik kan op de site nergens vinden wie achter die site zitten... Word ik altijd beetje argwanend van :-)

    Als er in de hartige taart "Koopman Bladerdeeg" gaat heb ik zo wel mijn vermoedens...

    PS: inderdaad geweldig, die BAH!

     
  • At 15 november 2010 18:45, Anonymous Willem said…

    Deze site heeft niets met Koopman te maken. Zo'n concern zou wel drie keer nadenken voor het zich inliet met snel geld verdienen (oh nee, er staat 'lenen';) ) e.d. (zie hun 'partner'-pagina http://www.receptenvandaag.nl/partners)

    Dit is gewoon een van de vele ik-wil-snel-rijk-worden-via-internet-amateurtjes die recepten jat.

    Mocht Wux Webdevelopment (maker van dit 'moois') gaan dreigen met smaadaanklachten dan post ik graag m'n adresgegevens :D

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home