Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

18 november 2010

500.000

Oplettende eetlezers hebben het gezien: in de kolom rechts staat een tellertje dat er eerder niet stond. De reden zal u wel duidelijk zijn: Eetschrijven hoopt in het komende etmaal de kaap van een half miljoen unieke bezoekers te ronden. En weet u wat? Daar ben ik trots op!

Maar vooral, eetlezer, ben ik blij met ú. Ik was dan ook vastbesloten u mee te laten delen in de feestvreugde en de 500.000e bezoeker eens flink in de bloemetjes te zetten. Een aantal vrienden van Eetschrijven brachten samen een culinair verwenpakket samen met een waarde van ruim 100 tegen de 200 euro. Daarin in elk geval foodie goodies van onderstaande partijen--en ik ben nog in afwachting van andere.

Hoe krijgt u dat begerenswaardige pakket in handen? Eenvoudig: maak, zodra de 500.000 in beeld is, met Alt-PrtSc een schermafdruk van dit blog waarop de teller te zien is (met een Mac command shift + 4 en dan met het kruisje het gewenste deel selecteren), plak die in Paint of een ander plaatjesprogramma, sla het bestand op als eetschrijven.jpg en mail het zo snel mogelijk naar het adres halfmiljoen AT eetschrijven PUNT nl. Bij de eerste die mij een schermafdruk mailt waarop de 500.000 te zien is, wordt het feestpakket in de komende dagen afgeleverd. Mocht niemand een 500.000 sturen, dan gaat de prijs naar de eerste schermafdruk met 500.001, dan wel de eerste 500.002 en zo verder.

Tot nu toe zitten er in het pakket:

- een Zeeuwse schapenkaas en een Zeeuwse geitenkaas van Smith Kaas in Middelburg
- handgerolde truffels van Ambrosia in Amsterdam
- een cadeaupakket van Raspberry-Maxx in Meijel
- een serie Afrikaanse producten van African Taste
- een cadeaubon van Caulils Delicatessen in Amsterdam
- een fles Matthias Dostert Elbling Trocken 'Nitteler Rochusberg' van Mark van de Wijn in Amsterdam
- een aperitief van Pomme d'Or cider
- een biologische cider of poiré van cidercider.nl
- smakelijke boerderijproducten van 't Hof Welgelegen
- fles wilde olijfolie (San solivera) en 3 soorten gerookte paprikapoeder van Made in Spain
- geweckte honing-mosterddressing + cèpes op olie + waardebon voor twee glazen prosecco in restaurant Vork & Mes in Hoofddorp
- een setje Aardbeienlekkers bestaande uit jam, suikervrije jam en chutney van Jan Robben in Oirschot
- een Microplane rasp van Potten & Pannen in Utrecht
- 5 zakken Volsmaakt (fruit met niets erin en niets eruit) van TOP in Wageningen

... deze lijst wordt vrijwel zeker nog verder aangevuld!

8 Comments:

  • At 18 november 2010 20:10, OpenID Kees said…

    Geen tellertje te zien want Firefox/Ubuntu? Maar wel terechte trots op een geweldige blog waar ik regelmatig naar verwijs!

     
  • At 18 november 2010 20:19, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Kijk even naar de hoofdpagina, www.eetschrijven.nl. Volgens andere Firefox-gebruikers is het tellertje daar wel te zien... Enne, dank voor de waarderende woorden! Ik ben na bijna vijf jaar nog steeds enthousiast en blijf mijn best doen!

     
  • At 18 november 2010 20:39, Blogger DalaLuz said…

    Leuk hoor! Nu alleen nog uitvogelen hoe dat screen gebeuren op een Mac werkt. Idee? Ja, ben een beetje digidom, het is vreselijk :-)

     
  • At 18 november 2010 20:49, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Ik ga 't even voor je navragen! Ben zelf ook enigszins digiblond, vrees ik. En appeltjes, daar bak ik taart van. :-)

     
  • At 18 november 2010 20:55, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Schermafdruk met Mac: command shift + 4 dan kun je met het kruisje je gewenste deel selecteren.

     
  • At 18 november 2010 21:20, Blogger Anja said…

    Oooh wat een verwennerij! Heel erg leuk idee, Gerrit-Jan. En inderdaad: vanaf dag 1 vond ik je schrijfsels al erg leuk om te lezen. En ik leer er zeker van! Je moest eens weten wat je soms met een paar lettertjes in z'n werk kan zetten :)

     
  • At 18 november 2010 22:05, Blogger PeterGM said…

    Wat een prachtig pakket inmiddels. Je zou er voor wakker blijven. :-)
    Alvast gefeliciteerd met de mijlpaal. Ik geniet ook erg van je schrijfsels. Dat het maar eens gezegd is.

     
  • At 18 november 2010 23:00, Blogger Anja said…

    Noouuu dat ging ineens hard! Ik denk niet dat ik 'm heb hoor ;)

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home