Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

14 oktober 2010

Eetschrijver gaat ondergronds

Dit weekend gaat uw eetschrijver ondergronds. Hij staat zondag 17 oktober namelijk met een standje op de tweede Undergroundboerenmarkt, een initiatief van Marjan Ippel van Talkin' Food. Voor wie eens iets anders wil dan prefabvoedsel verkopen hier een paar dozijn microproducenten de producten van hun huisvlijt. De eerste editie--ik was er zelf niet bij wegens in verre landen--was even smakelijk als sfeervol.

Waar het evenement gehouden wordt, blijft tot het allerlaatste moment een goed bewaard geheim. Sterker, meer dan dat het "ergens in Amsterdam" is, weet ik zelf op dit moment nog niet eens. Dat het doorgaat, is gelukkig wel zeker. Gelukkig, omdat de meeste deelnemers op dit moment al druk aan het mengen, koken, stoken, bakken en verpakken zijn. U leest het hier zodra ik erachter ben!

Wat ik er aan ga bieden? In elk geval gemarmerde frambozenmeringues (gemaakt met de frambozenproducten van Raspberry Maxx in Meijel, de lekkerste van Nederland) en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid Louisiana Style knoflookmayonaise volgens recept van "Fat" Jacques Lanois--gemaakt van gepasteuriseerde eieren, overigens. Wat ik er allemaal voor ga vragen, tja, dáár heb ik nog geen flauw idee van. Laten we maar hopen dat ik zondag goedgemutst opsta.

De vraag is natuurlijk vooral: komt u ook? Het lijkt me dat het lijstje deelnemers daar meer dan genoeg reden voor geeft. Maar mocht u er nog één willen: het evenement biedt ook een unieke kans om uw eetschrijver van een heel andere kant te leren kennen. Mij is namelijk verzocht af en toe voor wat muzikaal divertissement te zorgen en zodoende zal ik op gezette tijden wat snarenspel en zang ten gehore geven.

Nu alleen nog even op zoek naar een pet...

1 Comments:

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home