Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

28 september 2010

Kip

Er is van de week iemand overleden aan een bacteriebesmetting na het eten van kip. Niet leuk natuurlijk. Ik vond het een mooi onderwerp voor een stukje vandaag. Dan kon ik die preventieve toediening van antibiotica ter discussie stellen, iets wat al decennia lang gebeurt--en niet alleen bij kip--kennelijk vanuit een gedachte dat elke kip al ziek is omdat ze in de bio-industrie vertoeft. En ik had het ook nog even willen hebben over veilige bereidingswijzen. Over goed doorwarmen en zo, en handen, messen en snijplanken grondig wassen na het werken met rauwe kip, en over zeker nooit bereid voedsel met rauw kippenvlees in contact brengen.

Maar ik krijg dat niet lekker in elkaar getimmerd en de oorzaak daarvan is dat ikzelf momenteel eigenlijk behoorlijk ziek ben. Niet door het eten van kip, overigens, want dat is alweer even geleden en bovendien weet ik wel hoe ik zoiets moet klaarmaken. Ik heb gewoon griep. Enfin, wat je dan gewoon noemt. Eigenlijk had ik gewoon niet eens aan dit stukje moeten beginnen. Maar ik vind het zo vervelend als u voor niets komt.

Gelukkig heb ik het eigenlijk allemaal al gezegd in die eerste alinea. Geloof ik.

Nou ja, zo maakt u me ook eens in deze staat mee. Wie weet morgen weer iets samenhangends.

2 Comments:

  • At 28 september 2010 om 21:07, Blogger PaulO said…

    Zoals ik al eens hoorde zeggen: ""God is dood, Nietsche is dood, en zelf voel ik me ook al niet zo lekker ..."
    Maar goed, 't is dat je niet m'n buurman bent, anders zou ik je een heerlijk, home made pannetje kippensoep brengen. Beterschap !

     
  • At 28 september 2010 om 21:38, Blogger Calm_Pear said…

    Dan wens ik je beterschap! Ik wil je niet ontmoedigen maar deze griep hakte er bij mij (en mijn schoonzus) flink in. Na een week neemt eindelijk het hoesten af. Neem je tijd en rust zou ik zeggen.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home