Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

07 september 2010

Meesterkok?

Via de achterdeur is me de vraag inmiddels diverse malen gesteld, dus ik zal ze vanaf deze plek even beantwoorden: ja, het is waar. Ik heb me inderdaad opgegeven als deelnemer aan de Nederlandse versie van Masterchef. Inmiddels zijn de voorrondes gehouden om het aantal van ruim 600 deelnemers terug te brengen tot 50.

Of het mij gelukt is me onder die 50 te scharen, vertel ik niet. Dat zien belangstellenden (u kijkt toch ook?) op 26 september vanzelf wel. Verwacht ook geen sappige verhalen van achter de schermen, want ik heb netjes moeten beloven mij daarvan te onthouden. Dat doe ik ook, want ik hecht aan mijn reputatie--nog afgezien van het feit dat ik niet om een dommigheid gediskwalificeerd wil worden.

Dit wil ik er nog wel over kwijt: je naar beste vermogen toebereide gerecht voor het oog van de camera's laten proeven aan drie giganten als Alain Caron, Peter Lute en Hans van Wolde is een veel zwaardere aanslag op de zenuwen dan je vooraf zou verwachten. Ik hoop dan ook oprecht dat er niet al te veel van mijn onsamenhangende gestotter te zien zal zijn. Dan kan ik toekomstige spreekbeurten wel op mijn buik schrijven, vrees ik.

9 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home