Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

30 september 2010

Huisvlijt


Vandaag nog maar iets lichtvoetigs: gisteren heb ik deze paprika's geoogst uit mijn eigen thuispotplantage van drie plantjes. Vrijwel 100% klimaatneutraal geteeld achter het glas van mijn balkondeuren: alleen af en toe wat water gegeven--niet eens bemest. Ongetwijfeld ook daardoor wegen ze ongeveer een kwart van wat een paprika uit de winkel weegt.

Desondanks ga ik ze vanavond zorgvuldig bereiden: in de oven, gevuld met wat goede kwaliteit gehakt met wat chipotlepeper en wat koriander, en vergezeld van een smakelijke groenterijst waar ik ook wat pittigs door zal doen.

Het feit dat het vandaag een extra prettige eetdag voor mij is, zal de feestvreugde nog vergroten: ik ben na een kaakontsteking eindelijk weer van de antibiotica af zodat een glas wijn weer tot de mogelijkheden behoort en belangrijker: ik hoef niet langer te spoelen met een goedje dat chloorhexidine heet. 't Zal best goed helpen, maar je smaak is volledig naar de vaantjes. Hoewel ik nog steeds wat grieperig ben, zal ik me dit feestmaal dus uitstekend laten smaken.

Morgen eet ikiijs, weder en gezondheid dienende--kreeft en oesters, maar dat is een heel ander verhaal.

3 Comments:

  • At 30 september 2010 om 21:18, Anonymous Bertus said…

    Klein maar fijn. Probeer het volgend jaar ook eens rode pepers. Als de paprika's lukken kan dat met de pepers ook.

     
  • At 30 september 2010 om 23:00, Blogger Calm_Pear said…

    Lol! Tijdens mijn griep avontuur van afgelopen week is mijn fles Sriracha zowat gehalveerd. Heerlijk als je verder vrijwel niets proeft. Ik dacht dat ik de enige was die dat deed.

     
  • At 1 oktober 2010 om 23:52, Blogger PaulO said…

    Eerst in Canada, nu weer hier. Ook weer een verstandskies? Sterkte.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home