Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

24 september 2010

Anti-migratie

Ongewenste migratie, ja, ook iets waar ik me vreselijk aan kan ergeren. Nee, het is niet wat u denkt. Ik ben geen lid geworden van de PVV en zou dat ook niet doen als het zou kunnen. Ik heb het momenteel over wat er gebeurt achter de gesloten deur van mijn koelkast. Want ik zeg u: het is daar niet pluis.

Ik ga nu even niet melden om welk product het gaat, want degene bij wie ik het gekocht heb, leest hier ook regelmatig mee en ik wil hem geen verdriet doen. Maar het scenario was weer eens hetzelfde: ik had een paar weken geleden iets bijzonder lekkers weten te scoren en nam het blij mee naar huis met het vaste voornemen er iets heel lekkers mee te doen. Maar zie: nog geen etmaal later was het lekkers geheel eigenmachtig naar achteren gewandeld in mijn koelkast, achter die schaal met chocolademousse en de pot zelfgetrokken bouillon. Daar hield het zich ettelijke dagen verborgen en kroop, toen de chocolademousse op was, gezellig achter een Spaanse ham. Toen het lekkers geuime tijd later--en even spontaan trouwens--weer te voorschijn kwam, was het niet lekker meer. Ja, wat weet ik zeker, want ik heb manmoedig en enigszins tegen beter weten in, geproefd.

Dit, waarde eetlezer, gebeurt mij té vaak om nog op toeval te kunnen berusten. Waaraan ligt het? Aan mijn koelkast? Die is van een bekend merk dat altijd goed scoort bij de Consumentenbond, welke organisatie ook nog nooit melding heeft gemaakt van dit soort semi-occulte toestanden.

Ben ik dan dus de enige die hiermee te maken heeft? Het zou wel net iets voor mij zijn. Maar misschien kunt u mij geruststellen met de melding dat dergelijk onderduikgedrag ook in uw koelkast op te tekenen valt. Ik hoop het maar.

4 Comments:

  • At 24 september 2010 om 15:07, Blogger Ghislaine said…

    Ja heel herkenbaar! Ook lekkere hapjes die overblijven na een feestje hebben een uitzonderlijk talent om zich achter doodnormale producten als boter te verstoppen...

     
  • At 24 september 2010 om 20:03, Blogger PaulO said…

    Het ligt niet aan de koelkast of product, noch aan de verkoper. Een Beatle zei eens "Life is what happens, while you're making other plans ..."
    Ik herken het in mijn keukenkast en koelkast. Je koopt en/of bewaard wat voor morgenavond, en de volgende ochtend bedenk je je dat je iets anders wil dan het bewaarde. Of je wordt buitenshuis verleidt tot een nieuwe aankoop die toch -op dat moment- aantrekkelijker lijkt dan het bewaarde. Koken en bewaren vergt planning, lekkere trek overkomt je ...

     
  • At 25 september 2010 om 11:17, Anonymous Jeroen said…

    Lijstje bijhouden..?

     
  • At 27 september 2010 om 00:08, Blogger hannie said…

    Ja, hier gebeurt dat ook. Ik dacht dat het aan mij lag, maar het blijkt dus de koelkast te zijn. Ik ga binnenkort eens een hartig woordje met hem spreken!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home