Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

27 juli 2010

Deze dus wel?

Wacht, dit moet ik even goed begrijpen: al sinds jaar en dag zijn er bij AH het hele jaar door louter Griekse kersen te krijgen, en nu er dan eindelijk fruit van eigen bodem verkrijgbaar is (wat ik, laat dat meteen gezegd zijn, op zich bijzonder waardeer; ik vind het zelfs volkomen normaal dat een doosje daarvan 3,99 kost tegen 2,49 voor die Griekse import) krijgen die vervolgens meteen een etiket "smaakvolle kersen"?

Wat ik me nu dus afvraag: houdt dit nu een schuldbekentenis in voor wat betreft die andere waar we al jaren mee zijn afgescheept?

Overigens--al heeft dat niet in het bijzonder met de kersen te maken--zou deze oude mopperpot het oprecht waarderen als we op dit moment met elkaar konden afspreken dat we allemaal ophouden met "smaakvol" te schrijven als we "smakelijk" bedoelen.

1 Comments:

  • At 27 juli 2010 om 18:57, Blogger PaulO said…

    "Smaakvol, heerlijk, sappig", ... al die uitdrukkingen zijn reclame-uitdrukkingen. Ik vindt ze overbodig. IK bepaal of IK ze smaakvol (smakelijk) vindt. "Kraakverse" witlof ... dus die in de bak verderop zijn dan dus niet zo vers?
    Ook in kookprogramma's (bvb Jamie Oliver): ik neem "lekkere" melk, "heerlijke" bloem, een "uitstekend" ei en voila, "fantastische" pannenkoeken.

     

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home