Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

07 juni 2010

Tour de force

Inderdaad, een nieuw blad. Special Bite heeft nu ook een magazine. Ik heb het hier, nog nat van de drukinkt. Later deze week mag u het in de winkel verwachten. Maar daar gaat het natuurlijk niet uitsluitend om. Zou ik zo'n grote foto plaatsen alleen voor een nieuw blad (adviesprijs € 5,95)? Nee, vast niet. Hier moeten egocentrische of zelfs narcistische motieven meespelen.

Kijk even onderaan de voorpagina, waar het blad voor zijn eerste nummer gaat kijken. Almere, Kopenhagen, Nice, Berlijn. Lach maar even ongegeneerd, dat deed het publiek in Aan de Poel in Amstelveen ook toen co-hoofdredacteur Mat Heffels opmerkte "We hebben zelfs een item Smaakvol Almere, need I say more?".

En zo is het natuurlijk ook. Wie iets dergelijks over Almere--een boekje "Culinaire hotspots in Almere" valt vermoedelijk dunner uit dan de titel "Smaakvolle grappen van Gerard Joling"--bij elkaar weet te harken, heeft een tour de force voor elkaar die er wezen mag. Ook mee eens? Dan is nu het moment gekomen om u te onthullen wie dit huzarenstukje wist te volbrengen: inderdaad, niemand minder dan uw altijd even bescheiden eetschrijver.

Aha, dat had u al geraden? Wel, hoe dan ook: dit blad weet waar het de mosterd moet halen. Dat móet dus wel een goed blad zijn. Trouwens ook met de topterrassengids en barbecuetips voor gevorderden, waar ik overigens niet mee te maken had.

Enfin, ik loop u wel tegen het lijf, bij één van mijn Almeerse hotspots.

0 Comments:

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home