Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

13 mei 2010

Lichtjes overdreven?

Even voor de duidelijkheid: ik ben een groot liefhebber van goede kwaliteit olijfolie. Maar het spul is wel ontzéttend trendy geworden, en sommige producenten halen alles uit de kast om hun olie tegen een zo hoog mogelijke prijs te kunnen verkopen. De consument denkt vaak toch: hoe duurder, hoe beter.

Zo gek als deze producent (met de even ronkende als atypische naam Château d'Estoublon) het maakt, heb ik het echter nog niet vaak gezien. Deze besloot kennelijk, om het kostbare aspect van de inhoud extra in de verf te zetten, zijn verpakkingsmateriaal te betrekken bij een toeleverancier van de parfumindustrie.

Bij mij werkt het alvast averechts: ik geloof niet dat ik zoveel poeha ooit zou kopen. U vast ook niet. Of wel?

3 Comments:

  • At 13 mei 2010 om 11:04, Blogger PaulO said…

    By Jove, zat er ook nog een verstuivertje aan? Over the top. Ik zou er niet voor vallen. Ik wil donkere flesjes of blikjes.

    BTW - hoe is de xtractiewond? Geen risotto ingekregen?

     
  • At 13 mei 2010 om 13:33, Anonymous Carla said…

    Nou zeg, dit is toevallig! Wij waren vorige week vrijdag bij Maison Bru in Eygalieres en daar stonden deze flesjes op tafel. We hebben er nog om zitten grinniken.

     
  • At 13 mei 2010 om 17:51, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Zal ik je wat zeggen, Paul? Ze hechten hier de extractiewond. Je zit wel met draadjes in je mond, maar ik moet zeggen: globaal is het niet onprettig. Je krijgt er in elk geval geen risotto in.

    Naar een verstuivertje heb ik niet gekeken. Maar het zou me niet verbazen.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home