Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

07 mei 2010

In het ijsparadijs (ook nog)

Er was een tijd, nog niet zo lang geleden, dat ik op de vraag waar volgens mij het allerbeste ijs ter wereld te krijgen was, zou hebben geantwoord: "In San Gimignano in Toscane, bij de Gelateria Pluripremiata". Mocht u daar ooit in de buurt zijn, probeer het dan. Het is niet van deze wereld.

Maar het allerbeste? Dat weet ik sinds een paar weken niet meer zo zeker. Inmiddels heb ik namelijk kennisgemaakt met Tutto Gelato van Giacomo Donati in de rue Saint-Jean in Québec. Eén likje van zo'n oubliehoorn en je bent in de ijshemel. En wat meer is: dat gevoel gaat maar niet weg. In tegenstelling tot de gelateria in San Gimignano, waar ik maar eens in de zoveel tijd eens in de buurt ben, heb ik dit oord al wekenlang op nog geen kwartiertje lopen van mijn woning. Ik kan alle smaken dus proeven en zal dat vermoedelijk doen ook. Tot nu toe is de caramel met zeezout mijn favoriet.

Mocht u het geluk hebben om, net als ik, ooit in de buurt te zijn: doen. En zo nee, kijk dan even naar de website. En naar dat filmpje.

4 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home