Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

05 mei 2010

Driedubbeldompel


Men heeft hier in Québec (stad) toch heel erg het idee dat als het maar Europees is, het ook vanzelf haute cuisine is. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik niet weet of dat zo is omdat de restaurateurs daarvan overtuigd zijn dan wel de (veelal Amerikaanse) toeristen. Zeker is wel dat wat hier allemaal voor Europees doorgaat het zelden is. Er wordt vaak nogal een potje van gemaakt.

Deze restaurateur, nabij de esplanade van het Château Frontenac dus echt op een toeristische A1-locatie, maakt het zich in elk geval wel heel makkelijk. Hij serveert driemaal een bak met hete massa en wat aan stukjes gesneden ingrediënten waarmee de de klant feitelijk zijn eigen eten gaat zitten klaarmaken.

Nog los van het feit dat wij in Europa fondue allang niet meer als iets bijzonders beschouwen (toch zeker niet in een retaurant), vraag ik me sowieso af hoe je zo'n eethuis buiten komt als je achtereenvolgens eerst kaasfondue, dan vleesfondue en tot slot nog chocoladefondue naar binnen hebt gewerkt. Ik geloof niet dat ik het wil proberen. En zo ja, dan toch zeker niet in mijn eentje. Het idee!

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home