Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

06 april 2010

Schaven

Ooit ontspon zich hier een discussie over typisch Hollandse keukenhulpjes. In de commentaren kwam ook de kaasschaaf even ter sprake. Meestal wordt die als typisch Nederlands gezien, al weet men hem ook in België en soms zelfs in Noorwegen te plaatsen.

Ik wilde toch even deze foto afdrukken. Dit duo trof ik aan in één van de keukenlades van het huurappartement in Vancouver dat ik morgen verlaat. Liefst twee stuks, één voor oude en één voor jonge kaas. Menig Nederlander doet het met minder.

Overigens is morgen voor mij een reisdag. Dan dus met zekerheid geen Eetschrijven. Woensdag hoop ik weer een stukje voor u te kunnen plaatsen.

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home