Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

15 april 2010

Le smoked meat


Er wordt wel eens gedacht dat een eetschrijver alles weet wat er op eetgebied te weten valt. Dat is een fabeltje. Althans, ik ken er niet één bij wie dat het geval is.

Vanmorgen las ik een bericht aan mij gestuurd door één van de mensen die ik volg op Twitter. Het bericht betrof Schwartz, een zaak die als "charcuterie hébraïque" geafficheerd staat en van wie de sandwiches au smoked meat (dit soort hybride franglais hoor je voortdurend in Montréal) kennelijk even legendarisch zijn als de New York Pastrami. Ik had er nog nooit van gehoord, maar dat bleek een gapend gat in mijn cultuur. Ah, oui! riep iedereen hier toen ik de naam noemde.

Ik heb er geen gras over laten groeien en ben er meteen gaan lunchen. Bovenstaand zo'n sandwich (een kleintje). Het brood interesseert je geen barst. Het vlees is verbijsterend lekker.

Dat er vervolgens nog twee leden binnenkwamen van de road crew van Keith Emerson en Greg Lake van wie ik de avond tevoren een optreden had bijgewoond en dat ik met ze aan de praat raakte hetgeen mij een schitterend Greg Lake-plectrum opleverde (extra geweldig voor een eetschrijver die gitaar speelt zoals ik toevallig doe), is dan weer een heel ander en iets meer persoonlijk verhaal, Maar omdat het zo leuk was, vertel ik het hier toch gewoon even. Bij deze.

3 Comments:

  • At 15 april 2010 om 19:08, OpenID Kees said…

    Gerrit Jan, volgens mij geniet je je daar te pletter! Maakt niet uit want ik geniet me weer te pletter van jouw verslagjes. Ga zo door!

     
  • At 15 april 2010 om 19:32, OpenID Kees said…

    Even vergeten te vragen en voor de goede orde; hoe gaat het met Carl Palmer?

     
  • At 16 april 2010 om 06:41, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Kees, je indruk is volkomen terecht. Leuki dat je ervan geniet. Alleen al daarom zou ik ermee doorgaan (lees wel mijn slag om de arm).

    Met Carl Palmer is alles goed. Hij is momenteel op toernee met Asia, maar er is regelmatig contact, zo vertelde Greg Lake mij in eigen persoon. Op 25 juli treedt het trio éénmalig op in Londen. Het zal je niet verbazen dat ik ook daarvoor kaarten heb. :-)

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home