Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

16 april 2010

Het DNA van een eetschrijver


Vanavond at ik bij restaurant DNA in Montréal. De chefkok van DNA is een voormalige souschef van Heston Blumenthal van The Fat Duck en dat is aan de gerechten te merken ook. Ik had een subliem menu waarvan deze bloedworst met eendeëi en oester in piment het hoofdgerecht was.

Maandag* vertel ik er alles over. Nu houd ik het hierbij, niet alleen omdat het al ruim na middernacht is maar ook omdat ik bij het vertrek nogal erg hard mijn hoofd stootte tegen een erg massief houten lichtornament dat op 1.90 meter hing--terwijl men een eetschrijver van 1.95 meter op bezoek had. Een bijzaak die echter momenteel erg als een hoofdzaak voelt. Toch overheerst de voldoening over een zeer memorabele maaltijd. Kijk vooral zelf even op de site.

* Daarbij houd ik wel een slag om de arm. Morgen vertrek ik uit Montréal en ben ik een paar dagen in het binnenland van Québec. De ervaring leert dat daar niet altijd aan een internetverbinding te komen is. In extreme gevallen zou dat zelfs een week kunnen duren, al hoop ik natuurlijk van niet.

3 Comments:

  • At 16 april 2010 om 12:02, Anonymous Robin said…

    Hm, Heston Blumenthal of Jamie Oliver. Da's nogal een verschil. ;-)

    Van de DNA-site:
    * Chef de Cuisine at Jamie Oliver’s Fifteen. London, England
    * Sous Chef, Zambri’s. Victoria, British Columbia
    * Malaspina Culinary School. Vancouver Island, British Columbia

    Hoe dan ook, dat hoofdgerecht lijkt me heerlijk!

     
  • At 16 april 2010 om 15:35, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Opmerkelijk. De plaatselijke media hebben het in koor over Heston Blumenthal. Maar daarover inderdaad op de site geen woord.

    Gelukkig was het inderdaad heerlijk. Ook de overige gerechten. :-)

     
  • At 19 april 2010 om 14:06, Anonymous Yvon said…

    Ouch, geen fijne hoofdzaak. Het gerecht ziet er nogal woest uit maar klinkt verrukkelijk.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home