Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

29 april 2010

De kiesstrijd van een eetschrijver


Op gevaar af er een soap van te maken, heb ik besloten me vandaag van mijn kwetsbare kant te laten zien. Ik heb namelijk niet alleen al een week gruwelijke kiespijn, er is me vandaag ook door een Franssprekende québécoise tandarts te verstaan gegeven dat mijn verstandskies eruit moet. Omdat ik niet wekenlang met die pijn wil rondlopen, laat ik dat hier doen. Over negen dagen is het zo ver--en eigenlijk vind ik dat nog behoorlijk lang. Het is niet anders.

Heeft dat met eten te maken? Ik dacht het wel. Tenminste, ik merk duidelijk het verschil. Het mag allemaal nog zo goed klaargemaakt zijn (door mezelf of door een ander), ik moet uitkijken hoe ik eet om ervan te genieten. Dat wordt straks gedurende een paar dagen na het trekken nog wel erger, vrees ik.

Ik heb besloten deze lijdensweg zo dragelijk mogelijk te maken door bandeloos van alles te genieten dat qua eten op mijn weg komt. Vandaag waren dat deze fenomenale gebakjes bij café-boulangerie Paillard in de rue St Jean in Québec, een paar straten van mijn appartement hier. De foto is met mijn telefoon gemaakt en niet bijzonder goed. Ze zagen er nog veel lekkerder uit dan hier en smaakten zelfs nóg beter. Ook de koffie is bij Paillard bijzonder goed. Zo'n zaak zou ik best in mijn buurt in Nederland willen.

2 Comments:

  • At 3 mei 2010 om 10:49, Anonymous Yvon said…

    Waardeloos dat strategisch kauwen door een protesterende kies. (Dat die er nog in zit bij jou zeg). Er is vast Canadees culinair vloeibaar voedsel verkrijgbaar voor de dagen erna ;-)

     
  • At 28 januari 2012 om 11:48, Blogger KarinHoekstra said…

    En toen was er nog een lange weg te gaan...... (maar goed dat je dat toen nog niet wist ;) )

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home