Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

04 maart 2010

Zoiets zots zelden gezien


Inderdaad, ik had u voor vandaag een inktvis beloofd. Maar wat ik vanmiddag in de super hier zag, wil ik u niet onthouden. Goed, dat gechloreerde water dat hier uit de kraan komt is niet het allerlekkerste, al proef je het na een paar weken niet meer zo. Maar een speciaal afwasmiddel om groenten en fruit mee schoon te maken, nee, dat vind ik toch op het maniakale af. Kennelijk is er behoefte aan: er stonden liefst twee merken van het goedje in de schappen.

Wat komt hierna? Een stomerij voor borden en bestek?

6 Comments:

  • At 4 maart 2010 om 08:22, Anonymous RozeMarijn said…

    Dst noemen we ook wel een vaatwasser.

     
  • At 4 maart 2010 om 08:50, Anonymous Koken met Karin said…

    Oh wat erg! Weten fabrikanten nou werkelijk van gekkigheid niet meer wat ze nu nog voor overbodige onzin kunnen verzinnen?

     
  • At 4 maart 2010 om 14:54, Anonymous ulrik said…

    Hebben het fruit en de groeten niet al een grondige wasbeurt met chloor gekregen in Canada en Canada en Amerika?

     
  • At 4 maart 2010 om 19:23, Blogger Schmutzi said…

    wat zit erin? ik weet wel dat sommige mensen hun groenten wassen met water met een beetje soda erin. is het zoiets maar dan veel duurder?

     
  • At 4 maart 2010 om 21:53, Blogger hannie said…

    Het is dus bedoeld om de pesticiden van groente en fruit af te wassen. kijk maar op de website

    Gezonder en goedkoper is groente en fruit kopen waar dat niet op zit, lijkt me zo. Hoe is het eigenlijk met de verkrijgbaarheid van EKO producten daar?

     
  • At 5 maart 2010 om 09:56, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Hannie, dank. Ik wilde zelf nog even op zoek, maar had er nog geen tijd voor gevonden. Wat je zegt is natuurlijk midden in de roos.

    Biologische producten zijn hier overigens absoluut groot, veel groter dan in Nederland. Ik heb volgende week een gesprek met een groothandelaar.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home