Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

17 maart 2010

Kip en gerst


Nee, dit is inderdaad geen kip, dat weet ik ook wel. Het is een zeearend die ik ineens voor mijn lens kreeg tijdens een wandeling met G. over Hornby Island vanmiddag. Hornby Island is een klein eilandje voor de westkust van Canada dat in de jaren '60 ontgonnen is door Amerikaanse dienstweigeraars die naar Canada vluchtten om uitzending naar Vietnam te ontlopen. Er hangt een vrij bijzondere sfeer, en je ziet er opvallend veel haarbanden, lang haar en baarden.

Ook adelaars zie je er trouwens vrij veel, maar van zó dichtbij had ik nog niet meegemaakt. Dat is één van mijn redenen om deze foto met u te delen.

Na afloop van de wandeling hadden wel trek. Er is in de winter op Hornby Island niet veel gelegenheid om daar iets tegen te doen, maar uiteindelijk vonden we een uiterst alternatieve gelegenheid waar men ons tegen het prettige bedrag van $3,50 (iets van € 2,25) een kop stevig gevulde huisgemaakte kippensoep met gerst wilde serveren, met daarnaast een dikke homp maïsbrood. Dit simpele gerecht bleek ongelooflijk goed klaargemaakt en het smaakte naar puur natuur. We smulden ervan. Wat kunnen simpele dingen soms toch lekker zijn. Hij was op voor ik eraan dacht er een foto van te maken, en dat is de tweede reden dat bovenstaande foto dit stukje siert.

Vanavond was ik aan het werk. We gingen eten bij een restaurant in Courtenay, waar men het principe heeft uitsluitend lokale producten (afkomstig van Vancouver Island) te verwerken. Het heette dan ook "Locals". IJs en weder dienende vertel ik er morgen iets over.

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home