Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

10 maart 2010

Hoera hoera

Alweer voor de vierde keer mag ik voor Eetschrijven de verjaardagsvlag uithangen. Wat er op 10 maart 2006 verscheen mag dan niet wereldschokkend zijn geweest en eigenlijk meer een test "om te zien of-ie het deed" (hij deed het), het werd daarna toch maar wat het uiteindelijk is geworden. Als je kijkt hoeveel eetblogs er sindsdien stilzwijgend de laatste adem hebben uitgeblazen, is vier jaar toch best een hele tijd.

We vonden dat Eetschrijven ons wel eens flink mocht trakteren. Daarom nam ik een dagje vrij van het boekenschrijven en namen we vanuit ons leuke woninkje in North Vancouver de kabelbaan, die ons binnen een kwartiertje op 1600 meter hoogte en met de voeten in de sneeuw bracht (ja, Nederlandse lezertjes: zó hoog moet je hier in het verre Canada gaan om dat winterse verschijnsel aan den lijve te ondervinden). Belangrijker: op Grouse Mountain is ook een fantastisch restaurant, The Observatory. Daar vond de traktatie plaats. U mag meegenieten, al vrees ik dat u de smaak er zelf bij zult moeten bedenken.

De bloemkoolvelouté.

De gestoofde kalfswang.

De gnocchi ("with Gort's matured Gouda cheese").

De jakobsmosselen.

Het dessert: witte chocolademousse, cranberries, amandelcake, chocoladesorbetijs.

Zeker niet het minst indrukwekkende: het uitzicht vanaf onze tafel.

Een geslaagd feestje, kortom. Eigenlijk wil ik volgend jaar wel weer zoiets.

9 Comments:

  • At 10 maart 2010 om 08:42, Anonymous Carla said…

    Lijkt me ook (volgend jaar). Gefeliciteerd en terecht gevierd natuurlijk. Het ziet er prima uit allemaal, behoorlijke hoeveelheden, dat dan weer wel ;-)

     
  • At 10 maart 2010 om 11:08, Anonymous edith said…

    Gefeliciteerd! En dat betekent dat ik over niet al te lange tijd ook al 4 jaar aan het bloggen ben. Goede tip, om dan eens uitgebreid uit eten te gaan! Enne, The Observatory hoef je niet voor me te reserveren ;-)

     
  • At 10 maart 2010 om 11:08, Anonymous edith said…

    Gefeliciteerd! En dat betekent dat ik over niet al te lange tijd ook al 4 jaar aan het bloggen ben. Goede tip, om dan eens uitgebreid uit eten te gaan! Enne, The Observatory hoef je niet voor me te reserveren ;-)

     
  • At 10 maart 2010 om 11:08, Anonymous edith said…

    sorry, hij leek de eerste keer er niet door te komen.. nouja, de felicitaties lijken er alleen maar nog gemeender door ;-)

     
  • At 10 maart 2010 om 11:17, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Carla, de porties waren juist on-Canadees normaal. Het was lang geleden dat wij in een restaurant hier alles gewoon op kregen. :-)

     
  • At 10 maart 2010 om 14:21, Anonymous Yvon said…

    Gefeliciteerd! In stijl gevierd, de gerechten zien er goed uit. Viel mij ook op dat het nogal royale porties zijn.

     
  • At 10 maart 2010 om 14:24, Anonymous Yvon said…

    Oh lees ik nu pas dat on-Canadese porties zijn. Met de miniscule gerechtjes van de Restaurantweek nog in mijn hoofd komt het echt als gróót voor.

     
  • At 10 maart 2010 om 19:11, Blogger hannie said…

    Gefeliciteerd! Jullie hebben het is stijl gevierd. Het ziet er mooi uit, goede foto's ook.

     
  • At 11 maart 2010 om 20:29, Blogger TafelDertien said…

    Hiep!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home