Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

20 februari 2010

Wat mannen willen



Er is hier in Vancouver--en in Canada in het algemeen--opvallend veel milieubewustzijn. Je ziet dat ook in de winkels: er is een enorm aanbod aan biologische producten en die lijken ook de voorkeur te hebben van het winkelende publiek.

Maar genoeg is genoeg. Zo weet men kennelijk ook hier in Canada nog altijd maar al te goed wat mannen willen: vlees. Véél vlees, zo lijkt het, en dat begint al bij de lunch. Dat merk je, behalve in de diepvriesafdeling, ook aan het koelvak. De voorverpakte biefstukken gaan hier van de hand in verpakkingen van minstens anderhalf pond, en wie in de super voorverpakte kip koopt, komt niet met minder dan een dikke kilo thuis. Dit is duidelijk een natie van carnivoren. Milieubelastend? Daar heeft men zo op het oog niet al te veel weet van.

Dat is niet het enige waaruit blijkt dat het milieubewustzijn van de Canadese consument toch voor een flink deel voor de bühne is. Daarover volgende week een stukje, als Nederland weer een beetje hersteld is van de klap dat ook het derde vierde (dank Carla) kabinet Balkenende de eindstreep niet heeft gehaald--iets dat ik gezien het tijdsverschil mogelijk wel eerder wist dan u. Sterkte ermee.

3 Comments:

  • At 20 februari 2010 om 09:07, Anonymous Carla said…

    Vierde kabinet Balkenende toch al ;-).
    Heel veel vlees dus, ik ben benieuwd naar je stukje, zoals altijd overigens.

     
  • At 21 februari 2010 om 10:43, Anonymous Yvon said…

    Na de homomilk nu een maal voor de hungry man, GJ, kun je ook iets typisch vrouwelijks spotten in Vancouver? ;-)
    En het kabinet... kan dat hoofd van Balkenende niet zien, wat mij betreft wordt Pechtold daar neergezet.

     
  • At 21 februari 2010 om 16:35, Anonymous Ilona said…

    Ik smul van de afgelopen posts!
    Overzeese eetgewoonten, -gemaksproducten en -supermarktschappen vind ik akelig fascinerend. Ga vooral door! :)

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home